تغذیه با شیر مادر ابتلا به بیماری های غیرواگیر را کاهش می دهد

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذیه با شیر مادر نوزاد را در برابر بیماری ها ایمن می کند.

دکتر سید حامد برکاتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ سایر بیماری های واگیر، مانند بیماری های اسهالی،‌ تنفسی، ‌آسم در بین شیرخوارانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کاهش می یابد.
 
وی افزود: بیماری های غیر واگیری که در سنین ۴۰ به بالا خودشان را نشان می دهند و بیماری های قلبی عروقی، در شیرخوارانی که شیر مادر می خورند کمتر دیده می شود.
 
دکتر برکاتی تصریح کرد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند از آی کیو کمتری برخوردار است زیرا در شیر مادر موادی وجود دارد که به رشد سلول های مغزی کمک می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: تغذیه کودک با شیر مادر فواید زیادی برای جامعه دارد باعث خواهد شد کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند به علت تعامل بیشتر با مادر و محبت بیشتری که می بیند در آینده در جامعه انسان مؤثرتری باشد.
 
رییس اداره سلامت کودکان، پیشگیری از سرطان دهانه رحم و سرطان پستان را از فواید شیر دادن برشمرد و گفت:‌ جلوگیری از اضافه وزن یکی از ویژگی های مهم شیر دادن به نوزاد است زیرا ۵۰ درصدی که مادر برای بارداری اضافه می کند بعد از زایمان باقی می ماند و خداوند برای تغذیه شیر خوار به ودیعه می گذارد اگر این اتفاق نیفتد این اضافه وزن در سال های آتی منجر به بیماری های قلبی عروقی خواهد شد.
 
وی افزود: شیر دادن هیچ مشکلی برای دندان و استخوان مادر ایجاد نمی کند و مادری که نوزادش را از شیر خود تغذیه می کند،‌ مشروط بر این که تغذیه صحیح داشته و فعالیت فیزیکی منظم داشته باشند در سنین سالمندی و میانسالی کمتر دچار پوکی استخوان می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.