تغییر در شرایط پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه‌ها

تغییر در شرایط پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه‌ها

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان از ابلاغ آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان می‌توانند با لحاظ شرایطی بدون آزمون به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری راه یابند.

سعید قدیمی با بیان این‌که از آیین‌نامه قبلی استعدادهای درخشان حدود پنج سال می‌گذرد، به ایسنا گفت: آیین‌نامه قبلی مربوط به سال ۸۶ بود که با توجه به ضرورت‌ها و تغییر نیازها همچون جدی شدن بحث دکتری و… آیین‌نامه جدید پس از بازنگری ابلاغ شده است که دانشگاه‌ها از مهرماه سال جاری بر اساس آیین‌نامه جدید دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی اضافه کرد: در آیین‌نامه جدید ورود بدون آزمون به دوره کاردانی حذف شده و شرایطی برای ورود دانشجویان به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعیین شده است.

به گفته قدیمی، دانشجویان برای اطلاع از شرایط ورود بدون آزمون در مقاطع بالاتر می‌توانند به سایت وزارت علوم به نشانی www.msrt.ir مراجعه کنند.

دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم با بیان این‌که برگزیدگان علمی برای ورود به مقاطع بالاتر مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند، تصریح کرد: بر این اساس هر دانشگاهی می‌تواند ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته خود را به دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهد.

وی با اشاره به آماری که مربوط به سال ۸۷ تا ۸۹ است، گفت: ۴۷ هزار و ۷۰۰ نفر بدون کنکور و از طریق تسهیلات برگزیدگان علمی به مقاطع بالاتر راه یافته‌اند که بر این اساس ۲۹ هزار نفر مربوط به مقطع کارشناسی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و ۴۲۰۰ نفر مربوط به مقطع دکتری است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.