تغییر شیوه های زندگی سبب افزایش میزان ناباروری شده است

۱۶خردادماه،

بررسی های مربوط به سال های اخیر نشان می دهد که تغییر شیوه های زندگی اعم از تغییر الگوهای رفتاری و تغذیه ای و همچنین گسترش زندگی شهرنشینی، سبب افزایش میزان ناباروری در کشور شده است.

داوود رضایی منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمیممتازنیوز، افزود: برطبق برخی از آمارها، میزان شیوع ناباروری در جهان حدود ۱۵ درصد است که این میزان در کشورهای مختلف تا حدودی باهم متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه آمار ناباروری در ایران نیز نسبتا بالا است، اظهار داشت: عوامل مختلفی در بالابودن آمار ناباروری دخیل می باشند که اغلب این عوامل به نوعی با شیوه های زندگی انسان در ارتباط می باشند.

رضایی منش با بیان اینکه سبک زندگی بسیاری از مردم به سمت و سوی نامناسبی پیش رفته است، تاکید کرد: بررسی های مربوط به سالهای اخیر نشان می دهند که تغییر شیوه های زندگی اعم از تغییر الگوهای رفتاری و تغذیه ای و همچنین گسترش زندگی شهرنشینی، سبب افزایش میزان ناباروری در کشور شده است.

وی گفت: تاثیر زندگی شهری و الگوهای نامناسب زندگی در ناباروری، بیشتر بر روی مردان بوده است و در واقع مردان بیش از زنان از سبک زندگی نادرست متضرر شده اند.

رضایی منش با اشاره به اینکه باید بیش از پیش مراقب نوع تغذیه خود باشیم، یادآور شد: هرچه غذا سالم تر و طبیعی تر باشد، هرچه میزان مصرف موادی همچون چربی های غیراشباع و امثال آن کمتر باشد، خطر بروز اختلالات داخلی مانند ناباروری کمتر خواهد بود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.