تغییر نظر مخالفین و موافقین در استدلال‌های پایانی رییس جمهور/ ابراز مخالفت نهایی حمل بر ناپختگی نیست

فروردین ۱۴۰۳

حداد عادل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: برخی مواقع صحبت‌ها و استدلال‌های رییس جمهور سبب جلب نظر مثبت نمایندگان شده و یا بر عکس برخی اظهارات نظر موافق را به مخالف مبدل می‌سازد که پس از این دیگر جز ابراز مخالفت کتبی، مجالی برای نطق مخالف در صحن علنی وجود ندارد.

“فرید‌الدین‌ حداد‌عادل” در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، درواکنش به اظهاراتی‌ مبنی بر ناپختگی و بی‌اخلاقی اصولگرایان در بررسی صلاحیت وزرا، اظهار داشت: در طی بررسی صلاحیت وزرا در مجلس نمایندگان سعی کردند بدون ایجاد فضای منفی‌ و تحرکات بی‌حاصل برای وزرای دولت به بحث و بررسی بنشینند.

وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون رهروان و اصولگرایان مجلس با توجه به اینکه برخی نطق‌های نمایندگان دارای ضعف بود به میزان قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر هم‌فکری داشتتند و با نگاه کارشناسی و عمیق به تحلیل و بررسی نشستند.

عضو جمعیت رهپویان اظهار داشت: اشخاصی که نمایندگان اصولگرا را  متهم به ناپختگی می‌کنند؛ به دنبال فهم درست معنای پختگی نیستند.

حداد عادل پیرامون انتقادات اخیر مطرح شده نسبت به عدم صحبت مخالفان برخی وزرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماینده‌ای قصد رای موافق دادن به وزیری را ندارد؛ الزامی مبنی بر اطلاع رسانی علنی مخالفت خود در پشت تریبون مجلس ندارد.

وی افزود: برخی مواقع صحبت‌ها و استدلال‌های رییس جمهور سبب جلب نظر مثبت نمایندگان شده و یا بر عکس برخی اظهارات نظرات موافق را به مخالف مبدل می‌سازد که پس از این دیگر جز ابراز مخالفت کتبی، مجالی برای نطق مخالف در صحن علنی وجود ندارد لذا این امر ارتباطی به پختگی و یا ناپختگی میان اصولگرایان ندارد کما اینکه رفتار جزئی را نباید به کل تعمیم داد.

عضو جمعیت رهپویان خاطر نشان کرد: کلیت مجلس و مدیریت آن تلاش ستودنی در جلسات احراز رأی اعتماد به وزرای دولت داشتند و مجلس کارنامه قابل قبولی از خود در احراز صلاحیت‌ها به جا گذاشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.