تغییرات بودجه در مجلس عمدتا با موافقت دولت بوده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ :

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با اشاره به تغییرات حداقلی بودجه ۹۳ در مجلس شورای اسلامی نسبت به لایحه دولت، همچنین گفت که بودجه ۹۳ با فرض وجود تحریم‌ها و به شکل انقباضی پیش‌بینی شده است.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، رویکرد بودجه ۹۳ را حمایت از تولید، رونق اقتصادی، شکستن رکود اقتصادی و حمایت از مستمندان و محرومین عنوان و اظهار کرد: ارقام بودجه براساس شرایط موجود و با فرض باقی ماندن تحریم‌ها بسته شده نه بر مبنای اینکه تحریم‌ها برداشته شود بنابراین ما بودجه را بسیار خوشبینانه نبستیم و بودجه ۹۳ براساس تحریم‌های موجود به شکل انقباضی دیده شده در نتیجه امیدوار به تحقق آن هستیم.

وی افزود: البته اگر تحریم‌ها شکسته شود، شرایط مطلوب و ایده‌آل‌تری را در اقتصاد کشور در سال آینده شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در مصوبات لایحه بودجه ۹۳ کمترین تغییرات را نسبت به لایحه دولت اعمال کرده، خاطرنشان کرد: عمده رویکرد مجلس در بررسی و تصویب بودجه حمایت از تولید و رونق اقتصادی بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳، تصریح کرد: آن بخش از تغییراتی که در لایحه دولت ایجاد شد، عمدتا با موافقت دولت بوده است، سرجمع درآمدها بیش از ۷ درصد تغییر نکرد و در تبصره‌های الحاقی هم به سبب اینکه احکام در راستای حمایت از تولید، رونق اقتصادی و شکستن رکود اقتصادی بوده، دولت هم همراهی کرده است.

کاتب در ادامه به وجود اشتراک نظر بین بدنه اقتصادی دولت با کمیسیون‌های تخصصی مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: این اشتراک نظر سبب شده اختلاف دیدگاه بین مجلس و دولت دربارهٔ بودجه ۹۳ بسیار کم باشد و هر تغییری هم در بودجه وجود داشته به سبب اینکه در جهت رونق اقتصادی و منافع نظام بوده، مورد پذیرش قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با تاکید بر اینکه نگاه مجلس و دولت به بودجه از منظر ملی بوده و بخشی‌نگری در این زمینه وجود نداشته گفت: ما تصویب مصوبات مجلس را بر اقتصاد کلان مورد توجه قرار دادیم، تلاش کردیم تعرفه‌ها و قیمت کالا و خدمات افزایش بسیاری پیدا نکند، تاثیر تورمی بودجه کم باشد و بودجه بتواند در رشد اقتصادی موثر باشد. این نگاه مشترک دولت و مجلس بود که در مصوبات بودجه خود را نشان داد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.