تغییر اساسی در الگوی بهای طلا

۰۶م آذر ،

تغییر اساسی در الگوی بهای طلا

بینا- روزهای قبل روزهای خوبی برای طلا بود. چنانچه پیش از این تحلیل‌ها حاکی بر افزایش تدریجی قیمت طلا در بازار جهانی بود، این اتفاق افتاد و روند افزایش بهای طلا در بازارهای لندن و نیویورک از اواخر هفته قبل آغاز شد. اکنون و با گذشتن بهای طلا از مرز ۱۷۵۰ دلار نقطه عطفی در بهای جهانی طلا به وجود آمده است.
روز جمعه با ضعفی که در دلار پیدا شد، و همزمان با آن جوششی که در بهای جهانی طلا به وجود آمد، آغازی تازه در روند افزایشی بهای طلا رقم خورد و طلا الگوی نوسانی یک ماهه خود را تغییر داد. این تحولات تبعات نا خوشایندی برای دلار در پی دارد اما به نظر تغییری اساسی در روند افزایشی بهای طلا به وجود می‌آورد.
با نگاهی به روند نوسانات بهای طلا طی شش ماه بر روی نمودار می‌توان دیدی که بهای طلا به چه نحو طی این مدت و بعد از رالی که از اواسط آگوست شاهد آن بود، سقوط داشت و اسیر استراتژی «فروش در بالاترین قیمت» سرمایه گذاران شده بود. اکنون اما همه چیز مهیای تغییرات اساسی در تغییر محل سطح حمایتی و مقاومتی است و با تغییر اساسی که از روز جمعه شکل گرفته الگوی نوسانی بهای طلا در حال تغییر است.
این به معنی آن است که اکنون طلا از الگوی فروش به سمت الگوی خرید تغییر جهت می‌دهد:
به نظر می‌رسد که با آغاز ضعف در دلار، طلا به دنبال ثبت سطح تازه مقاومتی است که این سطح به احتمال بسیار قوی بر روی ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. شکست این سطح در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد زیرا تا کنون سه بار بهای طلا به ان سطح از بها رسیده و در همان جا متوقف شده است. این امر نیاز به کمک بیشتری از سوی دلار دارد. اما چنانچه بهای طلا این سطح مقاومتی را نیز بشکند، روی سکوی پرتاب خود خواهد بود و بهای آتی آن همچنان افزایشی خواهد شد.
همان‌گونه که سابقاً ذکر شد، در چنین شرایطی تحلیل روند طلا در سرمایه گذاری اهمیت بسیاری دارد. نگاهی به روند بهای طلا در طولانی مدت نشان می‌دهد که جز نوسانات مقطعی کاهشی تمایل طلا همواره بر افزایش قیمت بوده است. از سویی خبرها اقتصادی در چین و آمریکا حاکی از آن است که نیاز این کشورها به تداوم یا اجرای سیاست‌های محرک شدید است که تأثیر بسیاری بر افزایش بهای طلا خواهد داشت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.