تغییر رنگ دندان ها را منجر می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ژل فلوراید اثر بالایی در کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، لایه خارجی تاج دندان، مینا نام دارد که هر مقادیری از مواد معدنی خود را از دست می دهد و دوباره بدست می آورد که این دو روند با هم متعادل می باشند و سبب می شوند مینا استحکام خود را حفظ کند که اگر مینا مواد معدنی خود را از دست بدهد و آن را دوباره بدست نیاورد، پوسیدگی دندان رخ می دهد.

دکتر مسعود اجلالی متخصص دندانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ژل فلوراید در کودکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما در هنگام بهره گیری از ژل فلوراید می بایست به پیشنهاد های پزشکان توجه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ژل فلوراید در کودکان باید با تشخیص دندانپزشک مورد استفاده قرار گیرد تا سبب تقویت مینای دندان ها در کودکان شود.

این متخصص دندانپزشک اظهار داشت: اگر والدین بدون تشخیص متخصص بی مورد از ژل فلوراید استفاده کنند، منجر به تغییر در کودکانشان رنگ دندان و پوکی آن خواهد شد.

گفتنی است، فلوراید در بدست آوردن مواد معدنی کمک می کند و سبب می گردد مینای دندان مستحکم تر و در برابر پوسیدگی مقاوم تر شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.