تغییر قیمت خودروها در راه است

۲۹فروردین۱۳،

عضو شورای رقابت از برگزاری نشست نهایی این شورا برای جمع بندی دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو در یکشنبه آتی خبر داد و گفت: با این دستورالعمل، خودروسازان موظف می‌شوند مابه‌التفاوت قیمت تازه و قدیم را به مردم پس دهند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، محمدعلی مددی از برگزاری سه نشست فوق العاده شورای رقابت در هفته جاری به منظور تدوین دستورالعمل تازه قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: در نشست روز یکشنبه هفته آینده، تصمیم نهایی و جمع بندی دربارهٔ دستورالعمل تازه انجام خواهد شد.

عضو شورای رقابت اظهار داشت: در قالب این دستورالعمل متغیرهای فراوانی پیش بینی شده است که برهمین اساس، هرگونه افزایش قیمت خودرو یا قطعات را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد. به عبارتی، با این دستورالعمل هر تغییر قیمتی باید براساس محاسبه و فرمول مشخص انجام شود.

مددی خاطر نشان کرد: اگر از این پس خودروسازان بخواهند افزایشی را در قیمت خودرو داشته باشند و یا قیمت قطعات افزایش یابد، این موضوع می تواند در قالب دستورالعمل تازه مورد محاسبه و ارزیابی قرار گیرد.
به گفته وی، پس از جمع بندی نهایی دستورالعمل، دیگر مقررات و دستورالعمل‌های قبلی قابلیت اجرایی نخواهند داشت و مقررات تازه مورد قبول همه است. دستورالعمل تازه تکلیف افزایش قیمتها را روشن می کند و فرمول محاسبات آن نیز مشخص است.

عضو شورای رقابت اعلام کرد: با تصویب دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو، خودروسازان موظف می‌شوند مابه‌التفاوت قیمت تازه و قدیم را به مردم پس دهند.

پیش بینی می‌شود با دستورالعمل تازه قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها به طور متوسط ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.