تغییر نوع و مدت گواهینامه ها / مهمترین دلایل وقوع نزاع از زبان فرمانده ناجا

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری سردار اسماعیل احمدی مقدم با انتقاد از بدحجابی در فرودگاهها گفت: باید با مانکن های بدحجاب در این اماکن برخورد شود و اجازه ندهیم آنها قانون را زیر پا گذارند.

احمدی مقدم که در نشست پلیس پیشگیری سخن می گفت مدعی شد: تورم، کاهش آستانه تحمل، خشکسالی، شرایط فرهنگی و انتخابات شوراها و محلی در استانها می تواند مهمترین دلایل وقوع نزاع باشد. 

وظیفه پلیس برخورد با قلیان و خودرو های فرسوده نیست

سردار احمدی مقدم که هفته پرکاری را پشت سر می گذارد در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده و وظیفه پلیس در این باره گفت: مخالف ابلاغ و اجرای این مصوبه هستیم و نیروهای ما مسئول جمع آوری خودروهای فرسوده در سطح شهر نیستند. این امر راهکاری اشتباه است و باید با تسهیلات اقدام به خروج خودروهای فرسوده کرد چرا که تعداد این خودروها اندک است و همه خودروها در دایره اسقاط نیستند. اگر سن خودروهای فرسوده از ۲۰ سال به ۱۵ سال کاهش یابد تعداد این خودروها یک میلیون نیز نمی شود. برخی دنبال اهداف بزرگ هستند اما در پایان سال به اعداد کوچک می رسند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی در سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار خودروی فرسود در کشور از رده خارج شد که اگر این میزان به ۵۰۰ هزار خودرو می رسید طی ۳ سال تمامی خودروهای فرسوده از رده خارج می شد. هر کاری مانند برخورد با قلیان نباید بر دوش پلیس واگذار شود چرا که پلیس را از ماموریت های اصلی برای مقابله با سارقان و مواد فروشان باز می دارد. به صلاح نیست که پلیس از ماموریت های اصلی باز بماند اما در صورت ابلاغ قانونی این موضوع را پیگیری می کنیم.

دستگیری سارقان ترافیک خطوط بین الملل مخابرات

چندی پیش شرکت مخابرات با تشکیل پرونده‌ای خواستار رسیدگی به ۳۳ مورد استفاده غیرمجاز از پهنه باند خود شد. در ادامه کارشناسان و متخصصان پلیس فتا اقدام به ردگیری و شناسایی اعضاء این باند پرداختند.

این باند با استفاده از خطوط تلفن شرکت مخابرات مبادرت به بهره گیری از لینک دورشوال که معادل چندین خط تلفن شهری است، می کردند.همچنین با ایجاد سایت غیرمجاز و قاچاق ترافیک وارده بین المللی سبب به خطر انداختن امنیت شبکه‌های مخابراتی و آسیب رساندن به تجهیزات شرکت ارتباطات زیر ساخت شده بودند.

کارشناسان و نیروهای متخصص این پلیس موفق به کشف تجهیزات ترمینیشن شدند که در چندین نقطه از استان تهران نصب شده بود، همچنین پس از دستگیری اعضاء این باند تعداد دیگر از این تجهیزات در محل دستگیری مدیران این باند کشف و ضبط شد.همچنین پلیس فتا حدود ۴۰۰ خط تلفن ثابت و تعدادی خط ایرانسل را که در مسیر ترمینیشن بکار گرفته شده بود را شناسایی و قطع کرد.

تغییر نوع و مدت گواهینامه ها

در هفته جاری سردار اسکندر مومنی از تغییر مدت گواهینامه ها و نوع آن خبر داد و گفت:براساس قانون و همزمان با اجرای مرحله سوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی گواهینامه ها نیز تغییر کرده و به سه مدل پ۱،پ۲ و پ۳ تبدیل و براساس سن رانندگان میزان اعتبار گواهینامه نیز تعیین می شود.

کشف فیلم های اکران نشده

در هفته جاری ماموران پلیس تهران طرح برخورد با اقلام ضد فرهنگی را به اجرا گذاشته و موفق شدند مقادیر زیادی اقلام ضد فرهنگی و غیر مجاز را کشف کنند. در این طرح تعداد زیادی فیلم سینمایی اکران نشده نیز که آماده عرضه به بازار بود کشف و ضبط شد. همچنین ۷۴ نفر از تولید کنندگان و توزیع کنندگان این اثر شناسایی و دستگیر شدند.

جنجال طرح زوج و فرد و ترافیک در تهران

این هفته یکی از مهمترین خبرهای حوزه نیروی انتظامی جنجال ایجاد شده برسر افزایش محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد بود. سردار رحیمی که با باشگاه خبرنگاران مصاحبه ای انجام داده بود، مدعی افزایش طرح زو فرد به محدوده طرح ترافیک به عنوان رینگ دوم شده بود.

البته این سخنان بلافاصله با واکنش مسئولان شورای عالی ترافیک و شهرداری مواجه شد. در ادامه مسئولان راهور که می دانستند این اقدام غیر قانونی است با مصاحبه های مختلف سعی کردند این گفتگوی تلویزیونی را اصلاح کنند.
به همین دلیل جانشین رئیس پلیس راهور تهران مدعی شد: تنها به دنبال نصب دوربین در محدوده زوج و فرد هستیم و محدوده فعلی تغییر نمی کند.

اجرای طرح سالم سازی دریا

در هفته جاری سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اجرای طرح سالم سازی دریا خبر داد و گفت: در این طرح با بدحجابی و رفتار خلاف شئونات اسلامی برخورد می شود. استانهای شمالی جزء این طرح هستند.

به گفته وی برخورد با ماهواره، بدپوششی و اراذل و اوباش برخورد می شود.

دستگیری ۱۴۱ اراذل و اوباش در تهران

در هفته جاری طرح ویژه پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش اجرا شد و ۱۴۱ اراذل و اوباش سطح ۲ و ۳ شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران در این باره گفت:این دستگیری ها به درخواست شهروندان انجام شده است. همچنین با اجرای این طرح ها دیگر هیچ کس جرات قدرت نمایی ندارد.

جزئیات تصادف بازرسان آژانس

در تصادف مرگبار سمند حامل بازرسان سازمان انرژی اتمی یک بازرس کره‌ای جان خود را از دست داد. این حادثه به علت سرعت زیاد خودرو رخ داد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.