تفاهم بین دولت سوریه و معارضین مهم است و ایران این قدرت را دارد/تسلط ایران در برقراری آرامش و امنیت بین دولت سوریه و معارضین

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در جهت ایجاد آرامش و امنیت شهروندان سوریه قدم بر می دارد و نشست معارضین در تهران با نشست قطر کاملا متفاوت است.

اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: اقدامی در قطر صورت گرفت تا iبه اصطلاح وحدت بین معارضان و مخالفان ایجاد کنند اما اشخاصحاضر در این نشست تجاوزگران سوریه بودند iبه این دلیل که این اشخاص متعلق iبه سوریه نبوده و شاید تعداد کمی از معارضان حضور داشتند اما دعوت شدگان توسط ایران معارضان داخلی سوریه اند.

وی تصریح کرد: با توجه iبه اینکه نظام حاکم بر سوریه باید پایدار بماند، ایران در جهت آرامش مردم سوریه و اصلاحاتی که باید صورت بپذیرد قدم برمی‌دارد.

 وی افزود: نشست قطر برای تشویق iبه درگیری و فرافکنی در کشور سوریه بود تا متجاوزان iبه خواسته‌ خود برسند اما ایران معارضین را تشویق iبه مسلح بودن و اعمال خشونت نمی‌کند بلکه بر حل و فصل مسالمت آمیز و راه حل دیپلماتیک تاکید دارد.

کوثری همچنین بیان کرد: این مساله از این نظر برای ایران حائز اهمیت است که بتواند آرامش و امنیت را از راه دیپلماتیک و تفاهم بین معارضین و دولت سوریه برقرار سازد و آرامش را iبه مردم سوریه بازگرداند.

نماینده ی تهران ری و شمیرانات خاطر نشان کرد: این مسئله از لحاظ منطقه‌ای هم بر موقعیت ایران بی‌تاثیر نیست و نشانگر این است که ایران آنقدر توانمند است که بتواند هم بر معارضین و هم بر نظام سوریه تسلط داشته باشد تا آنها را سر میز مذاکره آورد و iبه نتیجه مطلوب برسند.

کوثری اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند دو طرف را iبه تعامل و تفاهم مناسب برای مردم و نظام و کشور سوریه برساند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.