تفریح فائزه هاشمی در سفرهای بهاره!

۲۹فروردین۱۳،

فائزه هاشمی که ۲۹ اسفند ماه و در آستانه سال تازه از زندان آزاد شد در این مدت چه میکند و از کجا سر در آورده است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ مرداد ماه سال ۹۰ بود که اعلام شد دادگاه محاکمه فائزه هاشمی ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد که پس از دو بار درخواست وکیلش برای به تعویق انداخته شدن این دادگاه به سبب جمع آوری مدارکی برای دفاع از وی این دادگاه سرانجام در تاریخ ۳ دی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی بصورت غیر علنی انجام شد.

سیزدهم دی ماه بود که حکم دادگاه بدوی فائزه هاشمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد که طی این حکم فائزه هاشمی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

پس از حدود هشت ماه بلاخره در آستانه ورود مهدی هاشمی از انگلیس به تهران در اول مهر ماه سال ۹۰ فائزه هاشمی شبانه به زندان اوین منتقل شد که همان زمان این شائبه در ذهن ها بوجود آمد که این کار برای ترساندن مهدی و تعلل در ورود به ایران انجام شده است. اما بر خلاف تصورات مهدی هاشمی دوم مهر ماه وارد ایران شد و ۱۹ آبان راهی زندان اوین شد.

مهدی اما بسیار در زندان نماند و ۲۶ آذر ماه با وثیقه ده میلیاردی از زندان آزاد شد ولی فائزه پس از طی شش ماه حبس خود ۲۹ اسفند ماه از زندان خارج آمد.

طی مصاحبه ای که پس از آزادی با وی انجام شد معلوم بود که بسیار هم در زندان شرایط بر او سخت نبوده و از این دوره شش ماهه راضی است.

در این مصاحبه از فائزه سئوال هایی شد که پاسخ های جالب او تامل برانگیز است.

در یک سوال از او پرسیده شد که : مجرم را به زندان میبرند تا تادیب شود، آیا فائزه هاشمی تادیب شده است؟

پاسخ فائزه اما اینچنین بود:” چون خودم را مجرم نمیدانستم مرا در پیگیری آرمان هایم راسخ تر کرد. ضمن اینکه نگرانی برای بازگشت به زندان ندارم”

اما سوال اینجاست که آرمان های فائزه هاشمی که یکی از گردانندگان فتنه ۸۸ بوده چیست که او پس از فراغت از زندان برای پیگیری آنها راسخ تر شده است؟ اینکه میگوید نگرانی از بازگشت به زندان ندارم یعنی به فعالیت های خود علیه نظام که احتمالا همان آرمان های اوست ادامه میدهد؟

اما اکنون این سوال در ذهن مترتب میشود که تا چه حد بر فعالیت های فائزه هاشمی پس از آزادی از زندان و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نظارت هست؟

شنیده ها حاکی از آن است که فائزه پس از فراغت از زندان در تعطیلات نوروزی ابتدا سفری به شمال کشور به همراه خانواده خود و پس از آن هم به همراه برادر خویش مهدی هاشمی سفری به جزیره کیش داشته و مشغول سپری کردن ایام فراغت نوروز در آن جزیره بوده ولی اصل قضیه از آنجایی آغاز میشود که شنیده شده وی بلافاصله بعد از سفر کیش سفر دیگری نیز داشته است. سفری که تعجب بسیاری از اشخاص را سبب شد !

شنیده شده که فائزه هاشمی این روزها به دیار طرفدارانش، انگلیس! سفر نموده است. سفری که انتظار نمی رفت یک مجرم ، بتواند مقدماتش را به این زودی پس از فراغت از زندان و آن هم در ایام تعطیلات فراهم نماید.

این همان سفری است که سال ۸۸ مهدی هاشمی به آن رفته بود تا از یکسری چیزها فرار کند و البته در خیال خودش دست آوردی هم برای فتنه گران بیاورد! اما آیا این پروژه دوباره قرار است با سفر فائزه به انگلیس شکلی تازه به خود بگیرد؟

این سفر آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پس از اتفاقات سال ۸۸ چه معنایی دارد؟ آیا دوباره نقشه ای تازه در سر این اشخاص میگذرد؟ آیا فائزه باز خواهد گشت؟ بازگشت او همراه با چه دستاوردهائی برای آرمان های وی و هم فکرانش خواهد داشت ؟ آیا برای انتخابات هدف های تازهی در سر می پرورانند؟

منبع: عماد نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.