تفکیک از مبدا ضروری ترین اقدام در خصوص زباله های شهر بانه است

۲۱اردیبهشت،

در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بانه ، تفکیک از مبدا ضروری ترین اقدام در خصوص زباله های این شهرستان عنوان شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از محیط زیست کردستان: این کارگروه که با حضور فرماندار، شهردار ، نمایندگان ادارات ارگانهای ذیربط مانند مرکز بهداشت شهرستان بانه و همچنین ریس اداره محیط زیست این شهرستان با هدف شناسایی و تحلیل و بررسی وضعیت زباله های شهر بانه برگزار شد.
نامناسب بودن دفه و دفن پسماند و نامناسب بودن جایگاه زباله و پسماندهای عفونی و بیمارستانی از مهمترین مشکلات مرتبط با پسماند شهر بانه عنوان شد.
دفن بهداشتی زباله ها با پوشش خاک بصورت هفتگی توسط شهرداری، ایجاد کمیته کارشناسی جهت بررسی طرح تفکیک از مبدا زباله ، شناسایی پیمانکاران بخش نخاله های ساختمانی توسط شهرداری و اقدام جهت ساماندهی آن و جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی توسط راه و شهر سازی و منابع طبیعی از مهمترین مصوبات این کارگروه بود.
گفتنی است: شهرستان بانه با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر سالانه بیش از ۸۲ هزار تن زباله تولید میکند که ۶۵ درصد آن تر و مابقی خشک می باشند که متاسفانه فقط روی هم در جایگاه تلنبار و گاها با پوشش خاک دفن میشود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.