تقاضای انتقال و مهمانی در دانشگاه های مقصد بررسی می شود

تقاضای انتقال و مهمانی در دانشگاه های مقصد بررسی می شود
تقاضای انتقال و مهمانی در دانشگاه های مقصد تا ۱۰ شهریورماه بررسی می شود
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: آخرین مهلت بررسی تقاضاهای انتقالش و مهمانی دانشجویی در دانشگاه های مقصد تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکترمجتبی بذرافشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی ۹۲- تعداد ۳۱ هزار و ۵۱۶ نفر با مراجعه به سامانه جامع خدمات آموزشی وزارت علوم تقاضای خود را به ثبت رساندند.
وی با اشاره به موافقت دانشگاه های مبدا با ۶۳ درصد تقاضای انتقال و مهمانی ، افزود: دانشگاه های مبدا با ۲۰ هزار و ۸۳ تقاضا  و دانشگاه های دولتی مبدا با ۷۱ درصد تقاضای نقل و انتقال دانشجویان خود موافقت کردند که این رقم در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به ۵۲ درصد و در آموزشکده های فنی و حرفه ای به ۵۵ درصد می رسد.
دکتر بذرافشان گفت: با ۷۰ درصد از تقاضای نقل و انتقال دانشجویان کارشناسی ، ۵۳ درصد تقاضای دانشجویان کاردانی به کارشناسی و ۵۲ درصد تقاضای دانشجویان کاردانی در دانشگاه های مبدا موافقت شده است.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درخصوص میزان موافقت انتقالی و مهمانی براساس جنس و تاهل آنها نیز گفت: ۷۹ درصد تقاضای دانشجویان زن متاهل، ۶۷ درصد تقاضای دانشجویان دختر مجرد، ۵۶ درصد تقاضای دانشجویان پسر مجرد و ۵۶ درصد تقاضای دانشجویان مرد متاهل در دانشگاه های مبدا مورد موافقت قرار گرفته است.
وی افزود: درمجموع با ۷۰ درصد متقاضیان زن و ۵۷ درصد متقاضیان مرد، ۶۱ درصد مجردها و ۷۵ درصد متاهل ها برای انتقال و مهمانی از طرف دانشگاه های مبدا موافقت شده است.
دکتربذرافشان با بیان اینکه بررسی تقاضای نقل و انتقال دانشجویی در دانشگاه های مقصد درحال انجام است، گفت: دانشگاه های مقصد تا ۱۰ شهریور برای بررسی تقاضاها فرصت دارند و تاکنون با چهار هزار و ۶۶۸ پرونده انتقال و مهمانی که معادل ۳۲ درصد کل تقاضاهای رسیده به آنها است موافقت کرده اند.
گفتنی است، براساس ضوابط موجود،‌ دانشجویان مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی و کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه های دولتی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می توانند برای ثبت درخواست مهمانی و انتقال اقدام کنند.


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.