تقاضا برای نفت بالا رفته است

اداره اطلاعات انرژی امریکا روز چهار شنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال دو هزار و دوازده با افزایشی ۸۴۰ هزار بشکه ای در روز به ۸۹ میلیون و نود هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، این اداره در گزارش ماهیانه خود از چشم انداز بازار انرژی در جهان در کوتاه مدت افزوده است تقاضای جهانی برای نفت در سال دو هزار و سیزده با افزایش یک میلیون بشکه در روز دیگر به ۹۰٫۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این افزایش نسبت به گزارش ماه قبل اداره اطلاعات انرژی امریکا یکصد و سی هزار بشکه در روز بیشتر است.

در همین حال اداره اطلاعات انرژی امریکا انتظار دارد که تقاضا برای نفت در امریکا یعنی بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان در سال کنونی با یک و نیم درصد کاهش به هجده ممیز شصت و هفت میلیون بشکه در روز برسد که کمترین میزان در طول پانزده سال گذشته است.

به گفته اداره اطلاعات انژری امریکا افزایش تولید نفت این کشور باعث کاهش وابستگی اش به واردات نفت از خارج خواهد شد.

بر اساس این گزارش این اداره اعلام کرد انتظار می رود واردات نفت و سایر فراورده های نفتی امریکا در سال دو هزار و سیزده کاهش یابد و به سی و نه درصد کل تقاضا برای انرژی در این کشور برسد در حالی که این میزان در سال دو هزار و ده ، چهل و نه درصد بود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.