تقاضا برای استعفای سوزان رایس – بین الملل

یک عضو بلندپایه جمهوریخواه کنگره آمریکا روز جمعه با متهم کردن نماینده این کشور در سازمان ملل به بیان اظهارات گمراه کننده در خصوص حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی، از وی خواست از سمت خود استعفا کند.
به گزارش خبرگزاری آلمان ، “سوزان رایس” نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است حمله یازده سپتامبر در بنغازی که به کشته شدن چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز سفیر این کشور در لیبی منجر شد، خودجوش بوده است.
“پیتر کینگ” نماینده نیویورک که ریاست  کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد، با اشاره به اظهارات رایس که پنج روز پس از این حمله مطرح شد، گفت وی حقایق را نادرست بیان کرده است.
کینگ در گفتگو با روزنامه نیوزدی در نیویورک اعلام کرد این سخنان، «این برداشت را ایجاد کرد که این حمله، تروریستی نبوده است».
وی گفت: «این (سخنان رایس) به نظر من، بیان نادرست و وقیحانه حقایق بود».
کینگ افزود: «این، اطلاعات غلطی برای کشور و جهان می فرستد».
رایس در شانزدهم سپتامبر اعلام کرد بهترین ارزیابی اینست که این حمله، «واکنشی خودجوش، نه از پیش طراحی شده، به اتفاقات قاهره بوده است».
اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در قاهره در واکنش به ساخت فیلمی ضد اسلامی در آمریکا بود.
لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد هیچ تردیدی وجود ندارد که حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی، کار تروریست ها بوده است.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز چهارشنبه شب تلویحا اعلام کرد این افراد با گروهی وابسته به القاعده در مالی ارتباط داشته اند.
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز روز جمعه در بیانیه ای با اعلام اینکه در دیدگاه خود در خصوص حمله بنغازی تجدید نظر کرده است، افزود جامعه اطلاعاتی این کشور هم اکنون معتقد است این، «حمله ای تروریستی سازمان یافته و حساب شده توسط افراط گرایان» بوده است.
 رایس از اظهارات خود در خصوص این حمله که در سالگرد حملات تروریستی یازده سپتامبر دو هزار و یازده به خاک آمریکا انجام شد، دفاع کرده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.