تقدیر از خالق «صد سال تنهایی» در جشنواره فیلم بوگوتا

قانون- در بیست و نهمین جشنواره فیلم بوگوتا از گاربریل گارسیا مارکز نویسنده مشهور کلمبیایی تقدیر ویژه‌ای به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کلمبیا ریپورتس، در بیست و نهمین جشنواره فیلم بوگوتا که در مهر ماه در کلمبیا برگزار خواهد شد از گاربریل گارسیا مارکز نویسنده مشهور کلمبیایی تقدیر ویژه‌ای به عمل خواهد آمد.

بیست و نهمین جشنواره فیلم بوگوتا در تاریخ  ۱۰ تا ۱۸ اکتبر(۲۷- ۱۸ مهرماه) برگزار خواهد شد. در بیست و دومین سال برگزاری این جشنواره قرار است در مراسمی ویژه از گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی تقدیر شود.

در جشنواره امسال فیلم بوگوتا ۷۷۱ فیلم از  ۵۸ کشور جهان حاضر خواهند شد و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. در جشنواره امسال ۵۰ فیلم پویا نمایی، ۲۴ فیلم دیجیتال، ۳۵۲ داستان کوتاه، ۲۷ مستند هنری، ۱۱ مستند با موضوع محیط زیست، ۲۰۶ مستند اجتماعی و ۶۲ فیلم بلند و ۲۲ فیلم ویدیویی حضور خواهند داشت.

در جشنواره امسال فیلم بوگوتا کشور کلمبیا در این جشنواره با ۱۴۴ فیلم حضور خواهد داشت.

جشنواره فیلم بوگوتا از سال ۱۹۸۴ برای تقدیر از فیلم فیلمسازان کلمبیایی و صنعت فیلم این کشور آغاز به کار کرد. اما در ادامه این جشنواره با تغییراتی آثار سینمای دیگر کشورها را نیز به این جشنوراه وارد کرد و آن را به جشنواره‌ای بین‌المللی تغییر داد.
 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.