تقدیر مراجع عظام تقلید از مواضع علی مطهری در مجلس

به گزارش خبرآنلاین، فرزند شهید مطهری با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی و مقتدایی دیدار کرد و از اقدام مراجع و مسوولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در ترویج آثار و اندیشه‌های پدرش درمیان طلاب تقدیر نمود.

در این دیدارها آیت الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از موضع‌گیری‌های علی مطهری در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: عملکرد و شجاعت شما در مجلس نشان دهنده این است که راه شهید مطهری را ادامه می‌دهید.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز با بیان این که مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است، خطاب به وی گفت: این که انسان این طور تربیت شده باشد که برای احقاق حق مردم اظهار وجود کند، خیلی افتخار است و باید هم همین طور باشد و خداوند شما را همیشه در این مسیر قرار دهد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: افتخاری بیش از این نیست که آدم مستقل بوده و برای مردم باشد و هر کجا لازم دید برای مردم حرف بزند؛ امیرالمؤمنین نیز در این باره می فرمایند بسیاری افراد هستند که عبادت های فراوان انجام می دهند، ولی این که در یک مواقعی که هیچ کس حرف نمی زند حرف بزند، در جایی که باید حق گفته شود و کسی نمی تواند حق را بگوید؛ کسی حق را بگوید، چنین اشخاصی در پیش خدا ارزش زیادی دارند.

به گفته وی، وابستگان به شهید مطهری در خط حضرت زهرا(س) و عمل به دستورات قرآن هستند و ایشان هم همین را می خواستند.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار با مطهری گفت: استقلال فکری که در آیت الله شهید مرتضی مطهری وجود داشت در علی مطهری نیز مشاهده می‌شود. شهید مطهری شخصیت جامعی داشت. ایشان از نظر عقاید اسلامی، فقه، اصول و فلسفه جامعیت قابل توجه‌ای داشت و به همین دلیل آثارش در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است. مسلح بودن به قلم و بیان از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید مطهری است. ایشان از این دو ویژگی برای دفاع از اسلام و تشیع استفاده می‌کرد.

نماینده تهران با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری را مطالعه کند به سطح عالی معارف اسلامی رسیده است، افزود: این مطالعه برای طلاب ضروری‌‌تر از سایر اقشار جامعه است که در دوره تحصیلشان حداقل یک دوره آثار شهید را مطالعه کرده باشند.

گفتنی است علی مطهری که نامزد انتخابات مجلس نهم است، در این دیدارها از انتشار سه کتاب جدید از استاد مطهری در آینده‌ای نزدیک با عناوین «زن و مسایل قضایی و سیاسی»، «جلد ۱۲ یادداشت‌های مطهری» و «ا نسان‌شناسی» خبر داد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.