تقدیر نخست وزیر لبنان از تلاش ایران برای گسترش همکاری ها با کشورش

به گزارش ایرنا از بیروت، در ملاقات روز سه شنبه ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان موضوع همکاری های دو جانبه، نتایج اولین اجلاس کمیته عالی همکاری های دو کشور و برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت ( ۲۴ لغایت ۲۷ خردادماه جاری) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

میقاتی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در لبنان را عامل موثری در تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور برشمرد.

وی از برگزاری این رویداد مهم اقتصادی و تجاری حمایت نمود و تمایل خود را برای بازدید از توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه اعلام کرد.

میقاتی تاکید کرد: وزیر اقتصاد و تجارت لبنان به عنوان نماینده دولت در افتتاح نمایشگاه حاضر خواهد بود.

رکن آبادی نیز در این ملاقات همچنین پیام کتبی ‘محمد رضا رحیمی’ معاون اول رئیس جمهوری ایران به مناسبت عید مقاومت و آزادی را تسلیم نخست وزیر لبنان کرد.

معاون اول رئیس جمهوری در این پیام ابراز امیدواری کرده که سرنوشت ملت قهرمان لبنان به سمت تحقق موفقیت و پیشرفت بیشتر خواهد بود و در آینده شاهد رشد و شکوفایی این کشور دوست داشتنی باشد.

وی از خداوند متعال آرزوی سربلندی ، موفقیت و سلامتی ملت و دولت لبنان را خواستار شد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه، پیگیری نتایج برگزاری اولین اجلاس کمیته عالی همکاری های دو کشور را ارائه داد و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را بیان کرد.

رکن آبادی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص همکاری های دو جانبه به شکل ویژه صحبت شد.

وی با اشاره به گفتگوهایی که در کمیته عالی دو کشور که اخیرا در سفر رحیمی به لبنان انجام شد، گفت: در دیدار با میقاتی بر برنامه های اجرایی که تفاهم نامه هایش پیش از این به امضاء مسئولین دو کشور رسیده بود، تاکید شد.

رکن آبادی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، افزود: این امر اولین رویداد تجاری، صنعتی و اقتصادی مهم از نوع خود بوده که در آن توان ایران در زمینه های مختلف صنعتی، تکنیکی و غیره به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در خصوص مساله ربوده شدگان ایرانی و لبنانی در خاک سوریه نیز با میقاتی سخن به میان آمد و بر ادامه تماس های جمهوری اسلامی ایران به منظور تلاش برای آزادی هرچه سریع تر این افراد تاکید شد.

سفیر کشورمان در لبنان در پایان اظهار داشت: مهم ترین نکته این است که این افراد صحیح و سلامت هستند و تماس ها در خصوص آزادی آنها ادامه دارد.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۱۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.