تقدیم استوارنامه سفیر ایران در ژنو به مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل

۳۱اردیبهشت،

محسن نذیری اصل سفیر و نماینده دائم تازه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با کاظم جومارت توکایف مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل و معاون دبیرکل سازمان ملل ملاقات و استوارنامه خود را به وی تسلیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این ملاقات سفیر کشورمان با اشاره به تعهد و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه گرایی و اهمیت همکاری و گفت‌وگو در نظام بین‌الملل، بر ضرورت ارتقای جایگاه سازمان ملل در این زمینه تاکید کرد.

وی ریاست ایران بر جنبش عدم‌تعهد را نمونه بارزی از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در ارتقای همکاری، گفت‌وگو و تاکید بر چندجانبه‌گرایی دانست.

وی همچنین با اشاره به ریاست ایران طی چند روز آینده بر کنفرانس خلع سلاح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست خود بر این نهاد مهم مذاکرات خلع سلاحی تمام تلاش خود را برای احیای آن و ایجاد اجماع بر روی دستور کاری متوازن به کار خواهد گرفت.

توکایف نیز با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران و اعضای فعال سازمان ملل و سابقه تمدنی و تاریخی غنی ایران گفت: دبیرخانه سازمان ملل آماده ارائه هر خدمت و پشتیبانی به هیات جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف یادشده می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.