تقویت حضور ارتش لبنان در مرزهای سوریه

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۱۲:۵۷:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

منابع لبنانی از تقویت حضور ارتش لبنان در مرزهای سوریه خبر می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، ارتش لبنان به دنبال درگیری دیروز (سه شنبه) با تروریست های مسلح ضد نظام سوریه در مرزهای مشترک این کشور و سوریه در شمال لبنان،نیروهای خود را با هدف پیشگیری از نفوذ تروریست ها در منطقه تقویت کرده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع لبنانی گزارش داد، افزایش استقرار نیروها در مرزهای شمالی لبنان بین یک هفته تا ده روز طول خواهد کشید.
در همین چارچوب، منابع امنیتی لبنان روز سه شنبه اعلام کردند، در درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و شورشیان مسلح این کشور در منطقه مرزی با لبنان، حداقل هفت نفرکشته و شماری زخمی شدند.
از سوی دیگر شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای مرزبان این کشور عملیات نفوذ از مرزهای لبنان از طریق گذرگاه الزبدانی و جسر القمار و العرموطه به خاک سوریه را ناکام کرده‌اند و در این عملیات خسارت های زیادی به نیروهای تروریست و قاچاقچی مستقر در مرزها وارد کرده‌اند.
مناطق شمال و شرق لبنان در ماه‌های اخیر پس از حضور ترویست های مسلح در سوریه و نیز قاچاق سلاح به این کشور، شاهد ناآرامی‌هایی بوده است.
شبه نظامیان مورد حمایت عربستان و قطر از طریق مرز لبنان سلاح‌های قاچاقی را به مخالفان سوریه می‌رسانند که این مساله سبب درگیری‌ها در این منطقه شده است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۲۵۷۳۵۲۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.