تقویت نهاد کارشناسی حقوقی در وزارت دادگستری را پررنگ خواهم کرد

فروردین ۱۴۰۳

وزیر دادگستری در نشستی که امروز بعدازظهر در سازمان بازرسی کشور صورت گرفت، گفت: درصدد هستم نهاد کارشناسی حقوقی این وزارتخانه را تقویت کنم زیرا هرچه این بخش تقویت شود دولت از ظرفیت حقوقی مناسب‌تری برخوردار خواهد شد و در این صورت است که می‌تواند از حقوق بیت‌‌المال دفاع کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی_ قضایی ممتاز نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عصر امروز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان بازرسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اولویت کاری شما را در وزارت دادگستری چیست، گفت: بنده اکنون ایجاد تعامل بین سه قوه، نقش تنظیم و ایجاد ارتباط بین قوه قضاییه و دو قوه دیگر را برعهده دارم که ماموریت مهم پیوسته و مداومی است.

وی افزود: امیدوارم با اعتماد بین سران قوا و حسن زنی که در دولت وجود دارد، بتوانیم بخش آسیب دیده وزارت دادگستری را که در دوره‌های قبل با آن روبرو بوده تقویت کنیم چراکه هرچه در این راستا گام برداریم مردم منفعت بهتری احساس خواهند کرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وزارت دادگستری وظایف مهمی را برعهده دارد، گفت: با توجه به اینکه محدوده وظایف این وزارتخانه مشخص نشده است در این راستا یکی از اقدامات مهم این است که وظایف این وزارتخانه را شفاف تعریف کنیم تا از جایگاه مناسب قانونی بهره‌‌مند شده و وظایفش را به نحو احسنت انجام دهد، نمایندگان مجلس از قوه قضاییه انتظاراتی دارند که لذا در این راستا باید راهکار قانونی و ساز و کار مشخص و انجام شود.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پست جدید خود را در وزارت دادگستری تحویل گرفته‌اید، گفت: بله پست خود را تحویل گرفتم و امروز در جلسه شورا و نیز جلسه معارفه با معاونین وزارت دادگستری توانستیم ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بختیاری وزیر سابق دادگستری در بستر بیماری است، افزود: فعلا به وزارت دادگستری نرفته تا انشاالله حال وی بهبود یابد و در معیت وی دفتر خود را تحویل می‌گیرم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا شما سرپرست سازمان بازرسی نیز هستید، گفت: خیر تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده و اگر قوه قضاییه صلاح بدانند تا معرفی رئیس جدید سازمان در این سازمان فعالیت خواهند کرد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه مهمترین بخشی که می‌خواهید در وزارت دادگستری پر رنگ جلوه کند چیست، گفت: درصدد هستم نهاد کارشناسی حقوقی این وزارتخانه را تقویت کنم زیرا هرچه این بخش تقویت شود دولت از ظرفیت حقوقی مناسب‌تری برخوردار خواهد شد و در این صورت است که می‌تواند از حقوق بیت‌‌المال دفاع کند.

وی در ادامه افزود: همچنین بحث‌های تخصصی که یکی از نیازهای قوه قضاییه در داخل دولت است باید تقویت شود و این بخش راه را برای قوه قضاییه آسان‌تر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه ارزیابی شما از جلسه امروز چگونه بود، گفت: جلسه بسیار خوبی بود و بنده آخرین وزیری بودم که مورد تحلیف نهایی واقع شدم و فرصت کافی را نداشتم تا مسائل مربوط به این وزارتخانه را مطالعه کنم و در طی چند روز اخیر با موضوع وزارت دادگستری آشنا شدم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه کسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: این وظیفه جزء اختیارات رئیس قوه قضاییه است و بنده نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.