تکرار/برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها در ایام رمضان تاثیر بسیاری در اصلاح مجرمان دارد

حجت الاسلام موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس معارف اسلامی برنامه‌های دینی و معنوی در زندان‌ها را طی ایام ماه رمضان در بازگشت مجرمان به خود و اصلاح و بازنگری در رفتار آنها پس از آزادی موثر دانست.

حجت الاسلام علی موسوی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر ماه پر خیر و برکت رمضان در کاهش جرایم اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماهی است که روحانیت و معنویت را در جامعه جاری و تمام رفتار و پندار مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و  به همین دلیل هر ساله در ماه مبارک رمضان شاهد تاثیر چشمگیری در کاهش جرایم هستیم .

این کارشناس معارف اسلامی ادامه داد: ماه پر خیر و برکت رمضان علاوه بر پاک سازی روح و کمک بر سلامت جسمانی افراد، ثمرات نیکویی نیز در جامعه برجای می‌گذارد و به سیمای اجتماع رنگی متفاوت می‌بخشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رویکرد اخلاق گرایانه دینی را دلیلی برای  کاهش جرم و جنایات در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: با شروع ماه مبارک رمضان بخش عمده ای از جوانان با خود عهد می‌کنند که رفتار خلاف شرع و انسانیت انجام ندهند تا جایی که همین شیوه برای آنها تبدیل به عادت شده و   پس از ماه مبارک رمضان نیز تلاش می‌کنند، راه خیر و سعادت را دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: ایمان در واقع تنها عامل درونی در بین متخلفین است که میزان تخلفات را در میان آنها به حداقل می‌رساند .

این کارشناس معارف اسلامی برگزاری برنامه‌های دینی و معنوی در زندان‌ها را طی ایام ماه مبارک رمضان موثر دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های خوبی طی یک ماه رمضان در زندان‌ها برگزار می‌شود که این برنامه‌ها می‌تواند نقش به سزایی را در تغییر نگرش مجرمان نسبت به زندگی آنها پس از خروج از زندان در میان مردم جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.