تکرار/عزم جدی بهارستان برای دریافت غرامت جنگی از عراق

نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح الزام دولت برای دریافت غرامت جنگی از عراق به صورت جدی توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با    خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به دریافت غرامت جنگی ۳۶٫۵ میلیارد دلار کویت از عراق گفت: پرونده دریافت غرامت جنگی جمهوری اسلامی ایران از عراق به صورت جدی توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.


وی در ادامه تصریح کرد: میزان غرامت دریافتی ایران از عراق به صورت کامل توسط مراجع بین‌المللی تعیین شده و باید دستگاه دیپلماسی اقدامات لازم جهت احقاق حق ملت ایران را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دریافت غرامت جنگی از عراق جزء حقوق ملی جمهوری اسلامی است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، اظهار داشت: مجلس هشتم در الزام دولت برای پیگیری دریافت غرامت تعیین‌شده از عراق طرحی را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تهیه کرد که به صحن علنی نرسید و لی در شرایط فعلی احیای این طرح و گرفتن غرامت جنگی از عراق به صورت جدی پیگیری خواهد شد.


نقوی حسینی خاطر نشان کرد: مجلس برای دریافت غرامت جنگی از عراق مصمم بوده و در این راستا دولت را نیز ملزم خواهد کرد تا به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.


گفتنی است پس از حمله عراق به خاک کویت، پرداخت غرامت جنگی به کویت از سال ۱۹۹۴ آغاز شد و این کشور تاکنون ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار غرامت جنگی دریافت کرده است که حدود ۱۹ میلیون دلار از آن باقی مانده است.

عدم پرداخت خسارت به ایران درحالی است که در سال ۱۹۹۱خاویرپرزدکوئیار” دبیر کل وقت سازمام ملل متحد در گزارش رسمی عراق را اغازگز جنگ معرفی کرده و به طور ضمنی از خواسته ایران برای دریافت غرامت پشتیبانی کرد.
انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.