تکرار/قوه قضاییه باید از طولانی شدن دادگاه‌ها جلوگیری کند

حجت الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قاضی دیوان عالی کشور گفت: قوه قضاییه باید زمینه سوء استفاده و ارائه مدارک جعلی را در زمان اعاده دادرسی از بین ببرد و از طولانی شدن دادگاه‌ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام موسی قربانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی‌قضاییممتازنیوز، با اشاره به تجدیدنظر در احکام صادر شده، اظهار داشت: متهمان پرونده‌های قضایی می‌توانند در خصوص احکام صادر شده ظرف مدت ۲۰ روز تقاضای تجدیدنظر خود را به دادگاه‌ها ارجاع دهند.

قاضی دیوان عالی کشور تصریح کرد: وکلا حتی می‌توانند در تقاضای تجدیدنظر خود درخواست فرصت برای ارائه لایحه دفاعیه جدید را داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس قانون تقاضای تجدیدنظر فقط یکبار صورت می‌گیرد و ادامه داد: بر اساس اصل ۲۷۲ قانون متهمان و وکلای پرونده‌های قضایی می‌توانند چندین بار تقاضای اعاده دادرسی به دادگاه ارائه دهند.

حجت الاسلام قربانی افزود: متهمان می‌توانند بنا بر مستندات جدید تقاضای اعاده دادرسی داشته باشند، در این خصوص ممکن است مدارک برخلاف واقع و واهی باشد که دادگاه ناگزیر باید واقعی و یا غیرواقعی بودن آنها را بررسی کند، از همین رو زمان رسیدگی پرونده‌ها طولانی می‌شود.

این قاضی دیوان عالی کشور گفت: قوه قضاییه باید زمینه سوء استفاده و ارائه مدارک جعلی را در زمان اعاده دادرسی از بین ببرد و از طولانی شدن دادگاه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.