تکرار/ مشکل کمبود داروهای شیمی درمانی به زودی رفع می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از رفع مشکل کمبود داروهای شیمی درمانی در آینده نزدیک خبر داد.

سلیمان عباسی نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور برای پوشش ۲۰۲ قلم داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج گفت: این اقدام به منظور رفع مشکلات مردم در تهیه برخی داروهای بیماری‌های خاص اتخاذ شده و تا کنون نیز در مسیر اجرا موفق عمل کرده است.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی داروهای خاص کمیاب شده و یا تهیه آن برای بیماران مشکل باشد اما قطعا اینگونه نبوده که دارویی اصلا یافت نشود چرا که اگر چنین مشکلی نیز وجود د اشته باشد داروی جایگزین آن در نظر گرفته و عرضه شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه مشکل کمبود داروهای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج مختص به ایران نیست، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و جهان با این مشکل مواجه هستند و این در حالی است که چنانچه در کشور ما مشکلی برای تامین داروهای این حوزه به وجود بیاید قطعا داروی جایگزین آن محصول با برابری از نظر قیمت، کیفیت و اثر بخشی ارائه خواهد شد.

عباسی در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکل کمبود داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج در آینده نزدیک مرتفع شود.

گفتنی است محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال جاری دستور پوشش بیمه‌ای ۲۰۲ قلم داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را صادر کرد که این وعده با دستور العمل وزارت بهداشت و ابلاغ آن شکل جدی تری به خود گرفت و امیدها را برای رفع مشکلات این قشر از مردم پررنگ‌تر کرد.

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.