تکمیل شدن طرح انشعاب فاضلاب شهری در منطقه ۱۷ – اخبار اجتماعی

آب شرط وجود حیات می باشد آب بعد از مصارف گوناگون خانگی، کشاورزی و صنعتی تبدیل به پساب شده و برای جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست توسط این پسابها باید راهکارهایی برای تصفیه مجدد از آنها اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران با توسعه شهرها و افزایش جمعیت ‌آنها و گسترش صنایع روز به روز بر  اهمیت کنترل آلودگی محیط زیست افزوده می شود فاضلاب یکی از عوامل آلودگی محیط زیست هستند که باید آنها را به طریق بهداشتی جمع آوری، تصفیه و مجدداً به گردش آب در طبیعت برگرداند.

فاضلابهای شهری از مصرف خانگی آب حاصل شده که در این پسابها انواع موجودات ریز، میکروبها ویروس ها و چند نوع مواد شیمیایی معین وجود دارد که عمده ترین آن‌ آمونیاک و نیز مقداری اوره می باشد.

این فاضلاب ها باید از مسیرهای سربسته به محل تصفیه هدایت گردند که جهت خنثی سازی محیط قلیایی این فاضلاب ها که محیط مناسب برای رشد و نمو میکروبهاست از کلر استفاده می‌شود.

فاضلابهای سطحی در نتیجه بارندگی های شدید و به علت کاهش شدید نفود پذیری سطح خیابانها و پشت بامهاست که پس از شست شوی خیابانها و آلوده شدن با مواد آلی و معدنی وارد شبکه فاضلاب شهری میشوند بنابراین فاضلاب شهری علاوه بر فاضلاب های خانگی تعدادی از فاضلاب های مغازه ها ،‌فروشگاهها، تعمیرگاهها، رستورانها و غیره را نیز دارد. تعداد زیادی از شهروندان منطقه ۱۷ با مشکلات زیادی روبرو هستند که یکی از این مشکلات تکمیل نشدن طرح انشعاب فاضلاب شهری می باشد که یکی از شهروندان در این خصوص اینچنین می‌گوید: در خیابان شهید عسگری به دلیل وجود آب های سطحی در فصل زمستان به علت نبود شبکه جمع آوری فاضلاب شهری مشکلات زیادی برای شهروندان این محله ایجاد کرده است.

همچنین عزت قدس آذر شورایار محله وصفنارد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرایی نشدن طرح فاضلاب شهری در منطقه ۱۷ گفت: در پی جلساتی که شورایاری محله وصفنارد با مسئولان اداره فاضلاب طی چند ماه گذشته داشت قرار بر این شد تا طرح فاضلاب شهری در محله وصفنارد خیابان شهید عسگری اجرا و تکمیل شود تا شهروندان دیگر شاهد مشکلات آبگرفتگی و غیره نباشد./ل
گزارش از ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.