تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تأمین سرمایه در گردش واحدها در اولویت بانک ملی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تأمین سرمایه در گردش واحدها، دو سیاست مهم بانک ملی ایران در سال جاری است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عباس کمرئی با تاکید بر لزوم پیگیری و وصول مطالبات معوق اظهار داشت: شعب بانک در هنگام پرداخت تسهیلات، توجه ویژه‌ای به اعتبارسنجی مشتریان داشته باشند. 

وی افزایش بهره‌وری و شاخص‌های مرتبط با سودآوری را امری مهم دانست و گفت: برغم ارتقای شاخص بهره‌وری در بانک ملی ایران در سال ۹۱، ضروری است همه کارکنان در فرصت باقی‌مانده سال جاری با تلاش مضاعف برای افزایش بهره‌وری بانک اقدام کنند.  
 
بانک ملی ایران رسالت خطیر مشارکت در امور اجتماعی و طرح‌های عام المنفعه را مسئولیت خویش دانسته و در طرح‌هایی مانند مدرسه‌سازی، کمک به ساخت مسجد، نمازخانه، امام زاده، درمانگاه، مرکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست، تجهیز کتابخانه و آزادی زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۱۴ میلیارد ریال حضور موثر داشته است.   

هر سال ۵ درصد از ۲ درصد از بودجه قرعه‌کشی جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران به مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه و رفع محرومیت‌ استان‌ها اختصاص می‌یابد.  

بر این اساس ۳۹ طرح به مبلغ بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال در هیئت مدیره بانک ملی ایران مصوب شد و ۱۷ طرح آن به سنت حسنه مدرسه سازی اختصاص پیدا کرد. 

یک هنرستان ۶ کلاسه دخترانه در بیرجند و ۹ کلاسه در ایلام، یک مدرسه ابتدایی ۵ کلاسه در بال رود زیلایی استان کهگیلویه و بویراحمد، یک مدرسه ابتدایی۱۰ کلاسه در خرمشهر و ۳ کلاسه در قوریشکاک و آداغان ماکو استان آذربایجان غربی و یک مدرسه راهنمایی ۳ کلاسه در همان شهر و یک مدرسه راهنمایی ۱۴ کلاسه در زابل استان سیستان و بلوچستان از ۷ طرح به بهره‌برداری رسیده بانک ملی ایران است. 

از دیگر طرح‌های در دست احداث بانک ملی ایران می توان به یک مدرسه راهنمایی ۹ کلاسه در سنندج و ۶ کلاسه در برازجان دشتستان استان بوشهر، یک دبیرستان ۶ کلاسه در بشاگرد استان هرمزگان، یک مدرسه ابتدایی ۵ کلاسه در رابر استان کرمان و یک مدرسه در کبودرآهنگ استان همدان، یک مدرسه در حلقه سنگ بجنورد استان خراسان شمالی، یک  مدرسه در قوچان استان خراسان رضوی، یک مدرسه در روستای زلزله‌‌زده جلناب ورزقان استان آذربایجان شرقی، یک  مدرسه در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و یک  مدرسه در مناطق محروم استان سمنان اشاره کرد.  

ساخت ۱۰۰ نمازخانه در مناطق فاقد مسجد در محل طرح‌های احداث مسکن مهر و همچنین احداث یک مدرسه در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی در استان بوشهر جزو طرح‌های پیشنهادی بانک ملی ایران است که در مرحله دریافت مجوز بانک مرکزی قرار دارد. 

بانک ملی ایران در بخش ‌آزادی زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد نیز با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال زمینه‌ساز آزادی ۱۰۳ نفر در ۱۱ استان کشور در سال‌های ۹۰ و ۹۱ شد. 

همچنین بانک ملی ایران با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال، کل زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیر عمد استان لرستان (۶۴ نفر) و همچنین ۱۴ نفر در شهرستان ورامین را در آستانه سال به آغوش خانواده‌های خود بازگرداند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.