تلاش‌های آمریکا برای رفع نگرانی‌های تندروهای داخلی دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

به دنبال دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو دولت آمریکا در حال اطمینان دادن به قانونگذاران این کشور دربارهٔ مذاکراتش با تهران است و مذاکره کننده ارشد آمریکا موفق شد یکی از جنگ‌طلبان ارشد را با موضع دولت آمریکا همراه کند.

مجله فارین پالیسی گزارش داد که به دنبال دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو دولت آمریکا در حال اطمینان دادن به قانونگذاران این کشور دربارهٔ مذاکراتش با تهران است و مذاکره کننده ارشد آمریکا موفق شد یکی از جنگ‌طلبان ارشد را با موضع دولت آمریکا همراه کند.مجله فارین پالیسی در ادامه این گزارش این نوشت:‌ الیوت انگل، عضو عالی رتبه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه کیبل با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: (وندی) شرمن (معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره کننده هسته‌یی ارشد این کشور در گفت‌وگو‌های هسته‌یی با ایران) به من گفت که به نظر می‌رسد ایرانیان در مذاکرات هسته‌یی اخیر در ژنو جدی بودند ولی اخطار داد که جزییات اهمیت بسیاری دارند و تاکید کرد که مذاکره کنندگان آمریکا در تلاش برای مذاکره و تلاش برای پایان دادن به برنامه هسته‌یی تسلیحاتی ایران چشم‌هایشان را باز نگه خواهند داشت.

یکی از دستیاران کنگره گفت که اطمینان شرمن نگرانی‌ها دربارهٔ اینکه کاخ سفید ممکن است به زودی رژیم تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد،‌ برطرف کرد.

وی گفت: شرمن هرگونه نگرانی دربارهٔ اینکه دولت آمریکا قصد دارد به طور یک‌جانبه تحریم‌ها را لغو کند را برطرف کرد.

وی با صراحت گفت: تازمانی که شاهد پیشرفت قابل راستی‌آزمایی نباشیم، تحریم‌ها در جای خود باقی خواهند ماند.

فارین پالیسی در ادامه گزارشش نوشت که دولت آمریکا یک پیام دیگر نیز برای کنگره دارد: همه تحریم‌ها را به تعویق بیاندازید.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه کیبل گفت که دولت این کشور خواستار این است که تحریم‌های تازه در سنا که هدف آن قطع باقیمانده صادرات نفتی ایران است را به تعویق بیاندازند، ولی مشخص نیست که کنگره چقدر به این پیشنهاد عمل کند.

برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران می باشند و معتقدند که اکنون زمان لغو تحریم‌ها نیست.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.