تلاش برای اجرای دستورالعمل شیر دهی در ساعات اول تولد از مهرماه امسال

فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت خبر داد؛

از ابتدای مهر ماه امسال برنامه ریزی خواهد شد که تا پایان سال حداقل یک بیمارستان این برنامه را به طور کامل اجرا کند.

دکتر حامد برکاتی رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص دستور العمل جدید شیر دهی در ساعات اول تولد گفت: با توجه به شعار روز جهانی شیر مادر، دستور العمل را از بهمن ماه سال قبل طراحی کردیم و یک زیر کمیته در کمیته ی کشوری به عنوان کمیته ی شیر دهی ساعت اول و تماس پوستی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این دستور العمل از قبل تهیه شده است و برخی از بیمارستان های کشور، بخش هایی از آن را اجرایی می کردند گفت: در حال حاضر این دستور العمل طی ۵ جلسه به روز شد و برای تست اجرایی شدن آن در ۴ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پایلوت شد.

وی اظهار داشت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری پایلوت این دستورالعمل آغاز شد و اجرای آن از اوایل خرداد ماه تا آخر تیر ماه گزارش شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز است تغییرات کوچکی برای بهتر اجرا شدن دستورالعمل انجام شود گفت: این تغییرات در جاهایی که به منظور اجرایی کردن دستورالعمل استفاده می شود انجام می شود و به عنوان مثال وجود یک ماما برای هر مادر باردار و موارد مشابه.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای مهرماه برنامه ریزی خواهد شد که تا پایان سال حداقل یک بیمارستان این برنامه را اجرا به طور کامل کند و پس از آن تا پایان سال ۹۳ به مرور کلیه بیمارستان های کشور این طرح را اجرا کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.