تلاش برای حل مسائل باقیمانده با ایران بر اساس مدالیته/ طرح موضوع بازدید از پارچین

به گزارش خبرگزاری مهر، هرمان ناکارتس که در هنگام ورود به محل مذاکرات با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های حاضر در محل، گفتگو می کرد، اظهار داشت : ‬ ما امروز اینجا هستیم تا گفتگوها را با ایران ادامه دهیم و با یک رویکرد مدالیته برای حل و فصل مسائل باقیمانده و برجسته تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: ما همچنین پاسخ ایران را در مورد درخواست ما برای دسترسی به سایت پارچین و دیگر سوالاتی که ما داریم، جویا خواهیم شد.
 
دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی در محل نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل وین آغاز شد.

ریاست گروه مذاکره کننده کشورمان را علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی برعهده خواهد داشت.
 

هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امور پادمانها نیز مسئولیت تیم مذاکره کننده آژانس را بر عهده دارد .همچنین رافائل گروسی دستیار ویژه مدیرکل نیز، وی را در این جلسه همراهی می کند.

 

در همین رابطه علی اصغر سلطانیه نیز لحظاتی پیش و قبل از ورود به نشست اعلام کرده بود که دو طرف خواهان دست یافتن به نتیجه ای مثبت و از بین بردن شکاف ها هستند.

 
مذاکرات ایران و آژانس پیش از نشست فصلی شورای حکام برگزار می شود.
 
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر در وین تشکیل جلسه می دهند و یوکیو آمانو مدیرکل آژانس گزارش خود درباره ایران را به اعضای شورای حکام ارائه خواهد داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.