تلاش روسیه برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲/حضور ایران اقدامی جدید برای حل بحران سوریه

۳۱اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تاکید روسیه بر حضور ایران و مخالفت غرب با حضور کشورمان در کنفرانس ژنو۲، نشانگر اختلافات عمیق میان آمریکا و روسیه نسبت به سوریه است.

” مرتضی مکی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مخالفت فرانسه و سکوت آمریکا در قبال حضور ایران در اجلاس ژنو ۲، گفت: مخالفت ایالات‌ متحده و فرانسه با حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ به‌دلیل اجرای سیاست ایران هراسی و منزوی کردن ایران در معادلات سیاسی و منطقه‌ای انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای غربی موافقت خود با حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ را اعلام کنند، در واقع نقش کشورمان را در معادلات منطقه تائید کرده‌اند، اما غرب نمی‌خواهد نقش ایران در تحولات خاورمیانه را بپذیرد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ایران یکی از بازیگران مطرح در صحنه بحران سوریه است، افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو ۲ حضور یابد، می‌توان به نتیجه آن امیدوار بود.

وی ادامه داد: تاکید روسیه بر حضور ایران و مخالفت غرب با حضور کشورمان در کنفرانس ژنو۲، نشانگر اختلافات عمیق میان آمریکا و روسیه نسبت به سوریه بوده، بنابراین با وجود این اختلافات نمی‌توان انتظار نتایج امیدوارکننده از این کنفرانس را داشت.

مکی بیان داشت: تلاش روسیه برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲ اقدامی جدید برای پایان بخشیدن به بحران سوریه است، چرا که دولت‌های غربی به‌دنبال متقاعد کردن روسیه با مواضع خود بوده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: روسیه برای اینکه ابتکار عملی نسبت به کنفرانس ژنو ۲ داشته باشد، پیشنهاد حضور ایران در این اجلاس را مطرح کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.