تلاش غرب و لابی صهیونیسم برای تداوم دیکتاتوری رژیم آل سعود

۲۸م آذر ،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: غرب و لابی صهیونیسم با حمایت‌های خود از خاندان آل‌ سعود در تلاش می باشند تا حیات رژیم آل سعود را حفظ کرده چرا که منافع آنها در منطقه به تدوام دیکتاتوری این رژیم گره خورده است.

رضا امیری مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخیر در عربستان و همچنین بیماری ملک عبدالله گفت: با توجه به شرایط کنونی عربستان و دیکتاتوری رژیم آل سعود، به نظر می‌رسد مرگ ملک عبدالله نمی‌تواند اوضاع داخلی عربستان سعودی را نظیر آنچه در دیگر کشور‌های منطقه از جمله سوریه و مصر رخ داد، تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: ممکن است برسر جانشینی و بر‌عهده گرفتن سکان حکومت، کشمکش‌هایی میان خاندان آل‌ سعود به وجود آید اما در نهایت لابی‌ غرب و رژیم جعلی صهیونیستی، در به قدرت رسیدن پادشاه آینده این کشور تاثیر گذارخواهند بود.

امیری مقدم با اشاره به اعتراضات و مخالفت‌های ملت عربستان نسبت به  اقدامات آل‌ سعود  تصریح کرد: با مرگ ملک عبدالله معترضین و مخالفین رژیم حاکم می‌توانند از موقعیت استفاده کرده و رژیم آل سعود را با مشکل اساسی روبرو کنند که این مسئله به عمق پایگاه اجتماعی و اتحاد مردم این کشور بستگی دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان یادآور شد: کشور‌های غربی با حمایت‌های خود از خاندان آل‌ سعود در تلاش می باشند تا حیات رژیم آل سعود را حفظ کرده چرا که منافع آنها در منطقه به تدوام دیکتاتوری این رژیم گره خورده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.