تلاش نیروهای امنیتی عراق برای دستگیری معاون صدام

۲۹فروردین۱۳،

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند، نیروهای ویژه عراق به دنبال یکی از اعضای ارشد حلقه صدام دیکتاتور عراق که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ متواری شده است، می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این نیروها به دنبال عزت ابراهیم الدوری، رئیس حزب بعث عراق و معاون صدام در منطقه‌ «الدور» نزدیک به «تکریت» زادگاه صدام، ۱۵۰ کیلومتری شمال بغداد را جستجو می‌کنند.

یک افسر ارشد امنیتی که در این عملیات شرکت دارد، اعلام کرد که “ما اطلاعات قوی داریم که وی در شب قبل در الدور به سر می‌برد هم‌اکنون این منطقه را بسته‌ایم، حکومت نظامی اعلام کرده‌ایم و تمام خانه‌ها را بازرسی می‌کنیم”.

الدوری ظاهرا مدت بسیاری خارج از عراق زندگی می‌کرده است و آخرین بار در ژانویه در یک پیام ویدیویی دیده شد که در آن تظاهرکنندگان مسلمان اهل تسنن را به مقابله با دولت نوری مالکی، اول‌وزیر عراق فراخوانده بود.

هزاران تن از اهل تسنن از ماه دسامبر به خیابان‌ها ریخته و علیه دولت مالکی که به عقیده آنها فرقه اقلیت سنی را به حاشیه کشانده است و از قوانین ضد تروریسم شدید برای هدف قرار دادن آنها استفاده کرده است، تظاهرات کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.