تلاش گروه اسلام‌ستیز فرانسوی برای برگزاری تظاهرات علیه مسلمانان

۲۴خردادماه،

گروه اسلام‌ستیز «مقاومت جمهوری» با انتشار یافتن فراخوانی عمومی از شهروندان فرانسه خواست تا شنبه، اول تیرماه، در تظاهرات ضداسلامی شرکت کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «leberry»، این گروه اسلام‌ستیز با سوء‌استفاده از حوادثی که اخیرا توسط بعضی گروه‌های افراطی مدعی اسلامی در اروپا روی داده است، سعی دارد تا چهره اسلام و مسلمانان را در میان مردم فرانسه مخدوش کند.

گروه «مقاومت جمهوری» که پیش از این نیز بارها تظاهرات‌های ضداسلامی برگزار کرده، در بیانیه خود اعلام کرده است که اروپا در آستانه سقوط و افتادن در دستان مسلمانان است و باید با برگزاری این تظاهرات‌ها، از ورود آن‌چه که «افراط‌گرایی» خوانده است، به اروپا جلوگیری کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه، گروه اسلام‌ستیز با معرفی مسلمانان به عنوان خطری جدی برای فرانسه، عنوان می‌کند: برخلاف تصوری که وجود دارد، گروه‌هایی که نژادپرست و ملی‌گرا نامیده می‌شوند، خطرناک نیستند بلکه خطر واقعی، مسلمانان می باشند که می‌توانند کشور را از ما بگیرند!

همچنین در وب‌سایت این گروه راست‌گرای افراطی، عباراتی چون «مسلمانان را اخراج می‌کنیم»، «نه به اسلام»، «حمایت از لائیسیته» به چشم می‌خورد.

هنوز گروه‌های اسلامی و مقامات سیاسی فرانسه به این فراخوان و دعوت برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی واکنشی نشان نداده‌اند.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.