تلفات سنگین افراد مسلح در عملیات ارتش

جام جم آنلاین: کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح در عملیات نیروهای ارتش در حلب، حمص، دیرالزور و لاذقیه و منهدم شدن ده‌ها دستگاه خودروی مجهز به تیربار و کشف مقادیری سلاح و مهمات و پاکسازی برخی مناطق دیگر در حلب از آخرین خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از تلویزیون سوریه و سانا، مناطق جدیدی از حلب از وجود تروریستها پاکسازی شد، عملیات گسترده ارتش در مناطق مختلف منجر به انهدام خودروهای مجهز به تیربار دوشکا و کشته شدن ده‌ها تروریست شد.
 
آخرین وضعیت امنیتی حلب

نیروهای ارتش سوریه در برخی مناطق استان حلب، چند عملیات دقیق و گسترده برای پاکسازی این مناطق از وجود گروههای تروریستی مسلح انجام دادند و تلفات و خسارتهای سنگینی به آنها وارد کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد یک واحد از نیروهای مسلح سوریه در یک عملیات کیفی و دقیق در منطقه العرقوب شهر حلب، تعداد زیادی از تروریستهای مزدور را به قتل رساندند، طی این عملیات یک بیمارستان میدانی و مقر عملیاتی گروه‌های تروریستی و انبار مهمات شامل بمب و گلوله های آر پی جی در داخل یک ساختمان کشف شد.

همچنین با همکاری مردم، نیروهای ارتش، منطقه الجدیده حلب را از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی و چندین بمب کار گذاشته شده از سوی تروریست‌ها را خنثی کردند.

همچنین اطراف جامع القرآن و مدرسه علی ناصر آغا در منطقه سلیمان الحبی هم از وجود گروه‌های مسلح پاکسازی شد.

همچنین یک واحد دیگر از نیروهای ارتش، تجمع تروریستهای مزدور را در منطقه کرم الجبل حلب در یک عملیات گسترده پاکسازی و خسارتها و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند. در این عملیات چندین خودروی مجهز به تیربار دوشکا منهدم شد.

همچنین یک واحد از نیروهای ارتش در یک عملیات گسترده در نزدیک سالن المحبه در محله السکری، یک گروه تروریستی مسلح را متلاشی کردند.

در میدان الجندول حلب هم، درگیری میان نیروهای ارتش و یک گروه تروریستی به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای این گروه منجر شد.

همچنین اعضای یک گروه مسلح، تعدادی از منازل مردم را در میدان الحطب شهر حلب به هنگام فرار به آتش کشیدند.

خبر دیگر اینکه واحدهایی از ارتش سوریه در یک عملیات گسترده، دهها تروریست را در منطقه بستان الباشا حلب به هلاکت رساندند، در این عملیات یک خودروی مجهز به  تیربار و کارگاه ساخت بمبهای دست ساز و یک اتوبوس حامل مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره منهدم شد.

نیروهای ارتش در یک عملیات دیگر در بستان القصر، منطقه کراج الحجز القدیم، مسجد حذیفه بن الیمان و بازار در حلب، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.

در حومه حلب در نزدیکی شهرک صنعتی، در عملیات نیروهای ارتش، ۲۰ دستگاه خودرو مجهز به تیربار دوشکا به همراه تروریست‌هایی که سوار آن بودند، منهدم شدند.

همچنین در دو عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه گروههای مسلح در نزدیک میدان بعیدین و شمال المنصوره درحومه حلب، تلفات سنگینی به این گروهها وارد شد.

انهدام هفت دستگاه خودروی مجهز به تیربار و محل تجمع تروریستها در شمال روستاهای اورم الکبری و اورم الصغری و کشته شدن دهها تروریست در مزارع و باغات این مناطق و نیز انهدام یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار در نزدیک مدرسه صنعتی الاتارب و همچنین تلفات سنگین تروریستها در دیرحافر از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است.

خبر دیگر اینکه وزارت اطلاع رسانی سوریه، خبر رسانه های حامی گروههای مسلح مبنی بر بمباران اردوگاه النیرب در حلب را تکذیب کرد، مردم ساکن در این اردوگاه هم این خبرهای دروغ را تکذیب کرده و این رسانه ها را مسئول اقدامات تروریستها و تجاوزات آنها به این اردوگاه دانستند.

وضعیت امنیتی حمص

از حمص خبر می رسد که چندین تروریست در عملیات نیروهای ارتش در حومه آن کشته شدند. همچنین در شهر القصیر، نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی درگیر شدند که طی آن هفت تروریست کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در موقعیت حسیاء، نیروهای ارتش، با دو فرد مسلح که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، درگیر شدند که یکی از آنها کشته شد و دیگری پا به فرار گذاشت.

همچنین در جریان تعقیب گروههای تروریستی در منطقه السلطانیه در حومه حمص، شماری از تروریستها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

در منطقه الکم در حومه تلبیسه، میان نیروهای ارتش و یک گروه تروریستی درگیری رخ داد که به کشته شدن شماری از تروریستها منجر شد.

خبر دیگر اینکه، ۲۵ نفر از کارکنان شرکت برق در حمص که گروههای تروریستی آنها در الرستن ربوده بودند، آزاد شدند.

حمله به مرکز تجمع تروریستها در روستای عین العروس در منطقه تل البیض الرقه به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها منجر شد.

از سوی دیگر یک منبع رسمی سوری اعلام کرد آنچه رسانه های حامی ریخته شدن خون مردم سوریه مبنی بر درگیری در فرودگاه الطبقه میان گروههای تروریستی و نیروهای مسلح سوریه پخش کرده اند، بی پایه و اساس است و اوضاع این فرودگاه کاملا عادی و آرام است.

در روستاهای الدیک الشرقی و الجرن الاسود والحمیده در حومه تل ابیض حمص، تعداد زیادی تروریست در عملیات نیروهای ارتش کشته و دو خودروی مجهز به تیربار آنها نیز منهدم شد.

درعا

از درعا هم خبر می رسد که تعداد زیادی تروریست در عملیات نیروهای ارتش کشته شدند و یک خودروی مجهز به تیربار آنها نیز منهدم شد.

همچنین مقادیری سلاح و دستگاههای ارتباطی و مهمات از گروههای تروریستی به دست آمد.
همچنین واحدهای مهندسی ارتش سوریه، چهار بمب را که گروههای تروریستی درمنطقه جاسازی کرده بودند، کشف و خنثی کردند.

در منطقه ابطح در استان درعا هم چندین تروریست در عملیات ارتش کشته و سلاحهای آنها نیز ضبط شد.

کشته شدن شماری از تروریستها در منطقه حیط و دستگیری ۱۱ نفر در منطقه الحاره و خنثی شدن تلاش تروریستها برای منفجر کردن یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده حامل هزار کیلوگرم مواد منفجره در شرق منطقه السلمیه از دیگر تحولات مربوط به استان درعا است.

دیرالزور و حومه آن

منابع سوری از ضربات سنگین به گروههای تروریستی در دیرالزور و حومه آن خبر دادند؛ در خیابان بورسعید در شهر دیرالزور اعضای یک گروه تروریستی که برای حمله به مردم و نیروهای حفظ امنیت تلاش می کردند، کشته شدند.

در خیابان سینمافواد دیرالزور، محله الشیخ یاسین در الحسکه و روستای الجنینه دهها تروریست در عملیات نیروهای ارتش کشته شدند، همچنین ۱۰ دستگاه خودروی تروریستها که برخی به تیربار مجهز بود، نیز منهدم شد.

لاذقیه

از لاذقیه خبرمی رسد که نیروهای پاسگاه مرزی در نبع المر لاذقیه حمله یک گروه مسلح را دفع کردند، این افراد از سلاحهای سنگین و آر پی چی استفاده می کردند که شماری از آنها کشته شدند.

دمشق

منابع رسمی سوری از تلفات سنگین گروههای تروریستی در عملیات نیروهای ارتش در السبینه در حومه دمشق خبر دادند.
 
ادلب

از ادلب خبرمی رسد که نیروهای مسلح سوریه توانستد با تعقیب یک گروه تروریستی در نزدیک معره النعمان، شماری از اعضای این گروه را به قتل برسانند، همچنین ۲۰ دستگاه خودروی مجهز به تیربار تروریستها منهدم شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.