تلفن همراه به کمک ردیابی بیماری مالاریا آمد

فاوانیوز: محققان دانشگاه هاروارد برای ردیابی بیماری مالاریا از تلفن های همراه استفاده می کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از موبنا ، محققان دانشگاه هاروارد روش هایی یافته اند که امکان ردیابی و پراکندگی مالاریا در کنیا را از طریق ۱۵ میلیون گوشی موبایل فراهم می کند.

پیش از عرضه تلفن های همراه، نگرانی هایی درباره مسافرت مردم از طریق شبکه های جاده ای و دستیابی به اطلاعات درباره پراکندگی بیماری مالاریا وجود داشت.

اما هم اکنون تلفن های همراه در همه جای دنیا وجود دارند، بر این اساس این روزها می توان با استفاده از اطلاعات کمیت حرکت انسان ها را در مقیاس بزرگ تری مورد بررسی قرار داد و اطلاعاتی راجع به خطر ابتلا به عفونت در میان مردم تهیه کرد.

بر این اساس این محققان اقدام به جمع آوری اطلاعات برای تشخیص زمان دقیق بیماری با ارسال پیامک و مکالمه میان ۱۵ میلیون نفر از مردم کنیا کرده اند.

محققان تعدادی از مشترکان تلفن همراه را در منطقه ویژه ای مورد بررسی قرار می دهند تا شیوع مالاریا را در این منطقه مورد بررسی قرار دهند.

این محققان انسان ها و حرکت انگل را بر اساس منابع اولیه شیوع مالاریا مورد بررسی قرار می دهند تا جایی که ممکن است بیشترین خطر ابتلا به مالاریا وجود داشته باشد را تشخیص دهند.

بر این اساس می توانند شیوع این بیماری را از طریق مسافرت افراد از دریاچه ویکتوری در غرب آفریقا تا مرکز نایروبی بررسی کنند.

یک فرد ممکن است انگل مالاریا را که توسط پشه به آن آلوده شده با خود حمل کند.

تحقیقات نشان داده که ۸۹ درصد از یک میلیون نفری که به مالاریا مبتلا می شوند در آفریقا جان خود را از دست می دهند.

بر این اساس دانشگاه هاروارد درصدد دسترسی بهتر به اطلاعات درباره چگونگی پراکندگی بیماری مالاریا توسط پشه های آلوده، هستند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.