تلفن همراه جایگزین بلیت می شود

۲۸ آبان ،

از جمله فناوری های نوین در زندگی امروز فناوری nfc است که به واسطه ان استفاده از انواع بلیت،تنها با داشتن تلفن همراه ممکن می سازد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز،بلیت همراه راهکاری است که می تواند بر بستر ussd ویا از طریق فناوری های نوینی مانند nfc ،بارکد دو بعدی (۲d barcode )و غیره امکان استفاده از تلفن همراه مشترکین همراه اول را به جای انواع بلیت ،کارت شناسایی،کارت حضور غیاب،و حتی کلید درب  فراهم سازد.

فناوری nfc ،تبادل اطلاعات از فاصله نزدیک بین یک موبایل و یک reader بدون برقراری هیچ گونه تماس است.بارکد دو بعدی ،کدهای  دو بعدی تصویری می باشند که برای شناسایی و پرداخت هزینه بلیت ها می توانند در گوشی ذخیره شده و مورد استفاده قرار گیرند.

از طریق بلیت همراه ،مشتری می تواند بلیت خود را سفارش داده و هزینه های حمل و نقل عمومی ،خرید های خرد،هزینه بلیت های اماکن فرهنگی،هنری و ورزشی را به سادگی پرداخت نماید.

این فناوری بر روی اکثر گوشی ها و بدون نیاز به نصب نرم افزار ،قابل استفاده بوده و هزینه ها و مشکلات تولید و توزیع بلیت های موجود را بر طرف می سازد.

ویژگی ها و مزایای بلیت همراه:

استفاده از این فناوری ویژگی ها و مزایای خاص خود را داردکه از جمله ان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-هزینه تولید و توزیع بلیت های کاغذی سنتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۲-مشکل صفوف طولانی خرید بلیت در مکان های عمومی،مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس های شهری را بر طرف می سازد.

۳-برقراری یکپارچگی بین خدمات و سرویس های مورد نیاز شهروندان به این صورت که مشتری با داشتن این قابلیت در تلفن همراه خود می تواند علاوه بر بهره مندی از مزایای کیف پول همراه ،هزینه بلیت حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس،خرید های خرد ،هزینه بلیت اماکن

فرهنگی ،هنری و ورزشی را به سادگی پرداخت نماید.

مهمترین خدمات بلیت همراه:

مهمترین خدمات بلیت همراه در زمینه پارکومتر است که به واسطه ان ضمن امکان پرداخت هزینه پارکومتر در شهر تهران به وسیله تلفن همراه بر بسترussd وهمچنین استفاده از فناوری nfc، دریافت پیامک اخطار اتمام وقت شارژ پارکومتر ،شارژ مجدد هزینه پارکومتر از راه دور به وسیله تلفن همراه با استفاده از کد دستوری ussd فراهم می شود.

چگونگی استفاده از خدمات بلیت همراه:

برای استفاده از پارکومتر به عنوان یکی از خدمات بلیت همراه فقط باشماره گیری یک کد کوتاه ussd و انتخاب گزینه محل پارک خودرو ،هزینه پارکومتر از کیف پول مشتری پرداخت گردیده و پارکومتر شارژ می شود.

همچنین می توان به راحتی با قرار دادن گوشی های مجهز به برچسب های nfc در مقابل پارکومتر و فشردن کلید مربوط به محل پارک خودرو،بدون شماره گیری کد کوتاه ،پارکومتر را شارژ نمود.

با نزدیک شدن به وقت اتمام اعتبار پارکومتر،پیامک اخطاری برای مشتری ارسال می گردد.مشتری می تواند با شماره گیری مجدد کد کوتاه ussd و با پرداخت هزینه،زمان استفاده از محل پارک خود را تمدید کند.

همچنین در مورد بلیت مترو و اتوبوس شهری نیز در صورت مجهز بودن گوشی مشتری به برچسبnfc به راحتی می توان با نزدیک کردن گوشی به reader اتوبوس یا گیت مترو ، از ان عبور کرد.بر چسب های nfc جیرینگ قابل شارژ بوده و برای شارژ مجدد ان ها می توان به ایستگا های مترو و اتوبوس brt مراجعه کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.