تلویزیون می‌تواند تاریخ حج را زنده نگه دارد

جام جم آنلاین: قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما به همراه دبیر شورای معارف این سازمان و اعضای گروه اعزامی رسانه ملی به حج امسال، با سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، ضمن تشکر از رسانه ملی در به تصویر کشاندن رویدادهای مهم حج، از فرهنگ برنامه‌سازی و تخصصی شدن برنامه‌ها با موضوع حج سخن گفت.

قاضی عسکر با اشاره به طرح‌های توسعه حرمین شریفین و مسجدالحرام پیشنهاد کرد: گروه‌های برنامه‌ساز از اماکن تاریخی تصویرهای فراوان داشته باشند تا اگر این اماکن مثل گذشته در طرح‌های توسعه از بین رفت، بتوان تاریخ را حفظ کرد و آیندگان بتوانند از آنها استفاده کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که جای فیلم‌های مختلف و مستندهای تاریخی درباره حج و تاریخ اسلام در برنامه‌های صدا و سیما خالی است، گفت: باید هنرمندان را بسیج کنیم فیلم‌هایی بسازند تا جلوی تحریف تاریخ اسلام در فیلم‌های دیگر کشورها را بگیرند.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن تقدیر از برنامه‌های فرهنگ ساز صداوسیما برای نهادینه کردن فرهنگ حضور و مناجات در اماکن مقدسه از جمله الحرمین، مسجدالنبی و مسجدالحرام خواستار توجه بیشتر به موضوع خرید سوغات و ارتباط آن با مسائل اقتصادی شد.

 سرپرست حجاج ایرانی از مسوولان سایت لبیک هم به‌دلیل غنی شدن این سایت قدردانی کرد و گفت: ما هم تلاش می‌کنیم در فضای مجازی سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، موسم حج را به شمش طلایی تشبیه کرد که با تبدیل به بسته‌های رسانه‌ای زیورآلاتی گرانبها به دست می‌آید.

موسوی مقدم با اشاره به این‌که رسانه ملی در طول سال از برنامه‌های تهیه شده در ایام حج استفاده می‌کند تاکید کرد: در طول سال موضوع حج فراموش نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری خوب بعثه مقام معظم رهبری و رسانه ملی، برنامه‌های بیشتری تولید کنیم.

سپس، حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های همکارانش در تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گفت: تولید ویژه برنامه‌های حج پیش از سفر حجاج و از هفته حج در صداوسیما آغاز شده و گروه اعزامی صدا و سیما همزمان با نخستین گروه‌های زائران وارد مدینه شده‌اند تا کار برنامه‌سازی را پیش ببرند.

به گفته مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، تاکنون ۷۰ برنامه در قالب مستند و نماهنگ از همه  شبکه‌های رسانه ملی پخش شده است.

گروسی گفت: محور این برنامه‌ها آموزش مناسک حج، اسرار و فلسفه حج، سوغات با الگو گرفتن از بیانات رهبر معظم انقلاب، وحدت مسلمانان و موضوع پیامبر اعظم(ص) و فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری است که با حضور کارشناسان، در برنامه‌های با کاروان شبکه یک، روضه رضوان شبکه دو پخش شده است. برنامه ضریح آسمانی هم با محور زیارت، فضای حج، ایجاد معرفت و آگاهی حضور در محضر پیامبر رحمت(ص) از شبکه قرآن پخش می‌شود.

گروسی از سایت اینترنتی لبیک هم به عنوان مرجع تخصصی خبرهای حج نام برد و تاکید کرد با تلاش دست‌اندرکاران این شبکه اینترنتی در اطلاع رسانی اخبار حج و ارائه گزارش‌های اجتماعی و معنوی، شمار بازدیدکنندگان سایت به ۵۰ هزار رسیده است.

 رئیس حج و زیارت صدا و سیما در پایان از حمایت‌های بعثه مقام معظم رهبری از گروه اعزامی صداوسیما به حج تمتع امسال قدردانی کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.