تلویزیون بازوی حمایتی معاونت هنری باشد

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با مدیران انجمن‌های موسیقی استان‌ها/

رئیس انجمن موسیقی استان همدان گفت: تلویزیون باید از موسیقی نواحی و فرهنگسازی در این زمینه حمایت کند و یکی از بازوهای حمایتی معاونت هنری باشد.

سیاوش دیهیمی، رئیس انجمن موسیقی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت:انجمن موسیقی استان همدان از ابتدای سال تاکنون چند کنسرت برگزار نموده است که شامل کنسرت گروه کیوان ساکت، گروه شهنازی، گروه فارابی و همایون شجریان است اما متاسفانه به سبب نبود استودیو در این استان نتوانستیم هیچ اثر موسیقایی را منتشر کنیم.

وی افزود: همچنین قرار است بعد از محرم و صفر جشنواره موسیقی سنتی و چند کنسرت پاپ در این استان برگزار شود.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی و وزارت ارشاد اسلامی‌برای هنرمندان استان تاکنون چه کارهای مثبتی انجام داده است،گفت: نوازندگان محلی استان ۱۰۰ نفر می باشند اما استان همدان موسیقی محلی خاصی ندارد بلکه موسیقی این استان شامل موسیقی نمودستان، بلوچستان، ترکمن‌ها و … می‌شود که انجمن موسیقی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، معرفی برای عضویت در خانه موسیقی را انجام داده است.همچنین برگزاری کنسرت با حمایت انجمن موسیقی و اعطای وام از طریق صندوق حمایت از هنرمندان از دیگر اقدامات انجمن موسیقی است.

وی درباره وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: موسیقی نواحی نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری نموده است و با حضور هنرمندان جوان در حوزه موسیقی محلی و سنتی سبب پیشرفت این نوع موسیقی شده است. همچنین استقبال مخاطبان از کنسرت‌های موسیقی محلی بی‌نظیر است؛ به طوریکه یک روز پس از اعلام فروش بلیت، بلیت‌ها همه می‌شود و این نشان دهنده پیشرفت این حوزه در موسیقی است.

سیاوش دیهیمی‌گفت: معاونت هنری هیچ گاه مانع فعالیت‌های فرهنگی نشده است و با وجود کمبود بودجه ازهنرمندان موسیقی نواحی حمایت نموده است.همچنین وزارت ارشاد ار دیدگاه‌ها و کارهای هنری پشتیبانی می‌کند و این حمایت سبب دلگرمی‌ همه ما شده است اما متاسفانه دست این مسئولان خالی است ولی این به معنای پشت گوش انداختن کارها نمی باش.

وی در پایان گفت:با این حال باید صداوسیما که یک سازمان عریض و طویل است به کمک معاونت هنری بیاید؛چراکه این سازمان یک رسانه قوی به نام تلویزیون دارد که با کمترین بها می تواند منجر به فرهنگ سازی شود و در واقع بازوی حمایتی معاونت هنری شود.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.