تمامی دانش آموزان فرستاده شده به راهیان نور بیمه می شوند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

قسط اول بیمه به خانواده دانش آموزان فوت شده اردوهای راهیان چهارمحال بختیاری پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در نشست خبری رئیس سازمان بسیج دانش آموزی که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی صبح امروز برگزار شد سرهنگ حسین ممتحن ضمن اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور به صورت صد در صد داوطلبانه است گفت: گواه این امر برنامه ریزی یک میلیون نفری برای سال گذشته و حضور ۷۲۲ هزار دانش آموز است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۳۲ هزار دانش آموز پایه دوم دبیرستان در اردوی راهیان نور شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: اخذ رضایت نامه و امضای ولی دانش آموز و یا قیم خانواده برای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور اجباری است.

سرهنگ ممتحن گفت: درس آمادگی دفاعی شامل سنجش نظری و عملی است که ۱۲ نمره آن نظری و ۸ نمره عملی آن به عهده بسیج است بر اساس قانون ۸ نمره را بسیج می دهد که این ۸ نمره دارای سه مرحله درون مدرسه و اردوگاه ها می باشد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی بیان داشت: تمامی دانش آموزان در اردوهای مشترک بین بسیج آموزش و پرورش برگزار می شود از سوی سه مرجع بیمه می شوند که یکی از آنها وزارت آموزش و پرورش به عنوان راهیان نور، سازمان بسیج به عنوان بیمه غرامت بسیجیان، بیمه سوم بیمه ای است که شرکت حمل و نقل مورد قرارداد تحت عنوان بیمه شخص ثالث پرداخت می کند.

سرهنگ ممتحن با بیان اینکه مبلغ قابل توجه ای تحت عنوان اولین قسط بیمه از طرف سازمان بسیج به استان چهارمحال بختیاری واریز شد افزود: برای جبران بخش هایی از هزینه های خانواده این شهدا و کاهش مقداری غم و اندوه این امر صورت گرفت.

وی گفت: در این حادثه تخلف رانندگی و سرعت غیر مجاز صورت گرفته و تمامی اتفاقات مربوط به دقیقه آخر بود که سرعت از ۴۰ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر رسیده سپس به ۹۰ کیلومتر و در هنگام حادثه سرعت به ۱۱۴ کیلومتر رسیده است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.