تمامی صندوق‌های بیمه‌ای از جمله تامین اجتماعی زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

ممتاز نیوز: سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: تمامی صندوق‌های بیمه‌ای از جمله صندوق تامین اجتماعی زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند و استثنایی در این بخش وجود ندارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، سید عبدالله عمادی در نخستین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایرانیان که در سالن کنفرانس سازمان بیمه سلامت برگزار شد با اشاره به وضعیت ساختاری و تشکیلاتی بیمه سلامت اظهار داشت: هر زمانی که بخواهد یک اتفاق جدیدی در یک جامعه و کشور بیفتد ابتدا باید نام سازمان و ساختمان مورد نظر پیش‌بینی شود و بعد از آن به سراغ محتوا و اساسنامه رفت.

وی تصریح کرد: ساختار و اساسنامه سازمان بیمه سلامت یک پروسه کامل است که در آینده نزدیک تمامی سازمان‌های بیمه‌گر زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

عمادی خاطرنشان کرد: سازوکارهای لازم برای ساختار سازمان بیمه سلامت پیش‌بینی شده است که شرایط برای تشکیل سازمان مطلوب است.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، گفت:‌با همکاری صندوق‌ها و سایر سازمان‌ها و با هماهنگی که صورت می‌پذیرد کار تجمیع بیمه‌ها شروع خواهد شد.

وی از ابلاغ اساسنامه سازمان بیمه سلامت با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۱۷ صندوق بیمه‌ای در کشور اشاره کرد و افزود: در این دستورالعمل قید شده است که هر صندوق بیمه‌ای یک نماینده تام‌الاختیار جهت عضویت در کارگروه اجرایی ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه معرفی کنند.

عمادی افزود: عملا از دو هفته آینده تغییر طراحی و تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای براساس ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه شروع خواهد شد.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان خاطرنشان کرد: تمامی صندوق‌های بیمه‌ای به جز صندوق نیروهای مسلح زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و استثنایی دراین زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌اعضای هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت شامل سه نفر، حسن زاده، هداوند، ابوالحسنی هستند ضمن اینکه در ساختار تشکیلاتی سازمان بیمه سلامت جایگاهی برای قائم‌مقام سازمان سلامت پیش بینی نشده است.

عمادی خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین سازمان بیمه سلامت با وزارت بهداشت وجود دارد و مشکلی در این بخش نیست ضمن اینکه تا پایان سال منابع سازمان بیمه سلامت همان منابع سازمان بیمه خدمات درمانی است و مشکلی دراین بخش وجود ندارد.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان ادامه داد: با تمرکز و یکسان‌سازی دفاتر بیمه‌ای در آینده بنا داریم در کارگروه اجرایی ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، صدور کارت‌های الکترونیکی سلامت را بررسی کنیم که البته این موضع نیاز به کار‌های کارشناسی و جلسات مستمر دارد.

وی بیان داشت:‌ بیمه‌های تکمیلی از این پس باید مجوز خود را از سازمان بیمه سلامت دریافت کنند ضمن اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت تعریف جدیدی از بیمه‌های پایه و بیمه‌های تکمیلی است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.