تمامی یگان‌های نیروی دریایی ارتش به سامانه‌های جنگ الکترونیک مجهز شدند

۱۲م دیماه ،

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را به سامانه‌های جنگ الکترونیک مجهز کرده است.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ “امیر دریادار رستگاری” سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ در حاشیه چهارمین روز رزمایش گفت: با توجه به اینکه اولین الزام جنگ دریایی، تجهیز یگان‌ها به سامانه جنگ الکترونیک است، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را به این سامانه‌ها مجهز کرده است.

وی افزود: برای تشخیص امواج سیگنالی دشمن اعم از سیستم‌های ارتباطی و یا سیگنال‌های راداری، تجزیه، تحلیل و پردازش آنها و یافتن سمت انتشار یافتن به سمت تولیدکنندگان صدا، در این رزمایش عملیات رهگیری و سپس درگیری با نیروهای خودی با نیروهای مهاجم فرضی انجام شد.

رستگاری تاکید کرد: در این مرحله سپس تمامی یگان‌های شناور اعم از سطحی یا زیرسطحی در جنگ الکترونیکی که یکی از زیرشاخه‌های عملیاتی آنها بود، شرکت کردند.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۱ ادامه داد: در ادامه برگزاری رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱، بخشی از نیروهای مهاجم فرضی توانستند راهی از میان نیروهای خودی باز کنند و خود را به ساحل برسانند.

وی افزود: فرماندهی نیروهای مدافع توانست با استفاده از نیروهای در اختیار، به سرعت بنادر و سواحلی که مورد حمله نیروهای مهاجم قرار گرفته بود را تسخیر کند.

رستگاری خاطرنشان کرد: با توجه به این که منطقه مورد نظر رزمایش ساحلی به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر بود، فرمانده نیروهای مدافع با استفاده از هواناوها و بالگردها به سرعت تکاوران دریایی و تفنگداران دریایی را به نیروهای مهاجم فرضی رسانده و طی حملاتی علیه این نیروها، آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

 وی جمع‌بندی خود را از روند برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ طی روزهای قبل مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، تاکنون انتظارات فرماندهان را برآورده کرده‌اند و به رغم وسعت منطقه و نیروهای عمل کننده، چه در ساحل و یا دریا توانستند بخوبی به اهداف خود دست یابند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.