تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ملزم به همکاری با شورای عالی فضای مجازی هستند

مشاور وزیر ارتباطات گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ملزم به همکاری با شورای عالی فضای مجازی بوده و با توجه به نقش، شأن و جایگاه این شورا انتظار گشایش و تغییرات مهمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رود.
سید محمدحسین پور گفت: با توجه به شأن، اعضا و جایگاه پیش بینی شده برای شورای عالی فضای مجازی از این شورا انتظار قانون‌گذاری، تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلان کشور در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رود.

وی ورود این شورا به مسایل اجرایی با توجه به چالش‌های رایج در عرصه اجرا را مانع پیشبرد مأموریت‌های محوله دانست و افزود: پرداختن به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها شورای عالی فضای مجازی را از سیاست‌گذاری و نظارت دور کرده و این شورا را در رده سایر دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد.

حسین پور در ادامه گفت: برای مثال نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی و نهادهایی در این سطح هیچ‌گاه وارد مسایل اجرایی نشده و به تدوین سیاست‌ها و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه ها در این عرصه‌های مختلف کشور می‌پردازند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات افزود: تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ملزم به همکاری و هماهنگی با شورای عالی فضای مجازی بوده و با توجه به نقش، شان و جایگاه این شورا انتظار گشایش و تغییرات مهمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رود.

وی تنوع نهادها، وظایف، قوانین و پروژه ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترده دانست و افزود: مرور هر بند از وظایف و مأموریت های محوله به شورای عالی فضای مجازی، حجم عظیمی از فعالیت های مطالعاتی، حقوقی و قانونی را طلب می‌کند که این امر مستلزم ایجاد فضای فکری مناسب و پرهیز از ورود به امور اجرایی است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.