تمایل به خواب زیاد نشانه چیست؟ – علت و درمان خواب زیاد

تمایل به خواب زیادهمیشه علت خواب‌آلوده بودن و تمایل به خواب زیاد، کمبود خواب یا کار زیاد و خستگی نیست. دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند سبب شود شما همیشه احساس خستگی کنید. مطالعات برای علت و درمان خواب زیاد نشان می‌دهند اشخاصی که زیاد می خوابند یعنی بیش از ۹ ساعت خواب شبانه دارند نسبت به سایر اشخاص، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و عارضه چاقی قرار دارند.

خواب نیازی طبیعی است و هر انسان روزانه به ۶ ساعت خواب مفید نیاز دارد. وقتی خواب از این میزان افزایش یابد انسان به بیماری خواب آلودگی دچار می شود. آمارها نشان می دهند ۶/۱ درصد از مردم جهان از بیماری خواب رنج می برند و این میزان رو به افزایش است.

۴ علت تمایل به خواب زیاد و خستگی و خواب آلودگی

عفونت‌ ها:گرچه عفونت‌ ها علایم ظاهری بسیاری دارند اما گاهی ممکن است عفونتی در بدن شما در حال گسترش باشد بدون آن که شما متوجه آن باشید یا پزشک تشخیص داده باشد. به طور مثال در بیماری مربوط به سیستم ایمنی، عفونت ممکن است خود را به شکل خستگی شدید بروز دهد.

آلرژی ها:جالب است بدانید هیستامین و دیگر ترکیب ‌های شیمیایی که بدن برای مقابله با آلرژی ترشح می‌ کند، خواب آور می باشند.از سوی دیگر سرفه، عطسه ی ناشی از بوییدن یک گل یا التهاب دستگاه تنفسی به دلیل ورود هاگ ‌ها به داخل بینی سبب تمایل به خواب زیاد می ‌شود.

کم ‌خونی: اصلی‌ ترین کار گلبول‌ های قرمز رساندن اکسیژن از ریه‌ ها به دیگر ارگان ‌ها است. وقتی فردی دچار کمبود گلبول قرمز می ‌شود یا اختلالی در عملکرد گلبول‌ ها پیش می ‌آید فرد دچار کم ‌خونی شده و در ضمن به قدری احساس خستگی می ‌کند که از انجام کارهای معمول روزمره برنمی ‌آید و تمایل به خواب زیاد دارد.

به‌ هم ریختگی هومورنی: در زنان، کاهش هورمون استروژن در اغلب موارد می ‌تواند سبب کاهش وزن و خستگی، اشتیاق شود.

نکته: تمایل به خواب زیاد نشانه است نه یک بیماری. به عقیده بسیاری از پزشکان، زیاد خوابیدن نشانه افسردگی است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مسعود ابراهیمی:

    منم خیلی میخابم ولی علت نمیدونم ولی مطالب شما عالی بود فکر کنم بدنم عفونتی شده چون دندونام بعضی اوقات خیلی درد میگیره تا چرک خشک کن میخورم درد دندونام کمتر میشه بازم راهنمایی میخام ممنون

  2. نام شما...:

    نوعی بیماری است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.