تمایل مسکو به مذاکره ایران و آمریکا تامل برانگیز است

۲۲ آبان ،

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تمایل مسکو به مذاکره ایران و آمریکا را در شرایط فعلی منطقه و جهان تامل برانگیز دانست.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم فارس و شیراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به ابراز تمایل مسکو مبنی بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: بحث مذاکره یک موضوع داخلی بوده و تصمیم گیری در رابطه با آن متناسب با سیاست‌های کلی نظام و براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بیان این اظهارات از سوی معاون وزیر خارجه روسیه نمی‌تواند جایگاه رسمی برجسته ای داشته باشد اما در مجموع با توجه به شرایط فعلی منطقه و جهان این گونه اظهار نظرات، غیرمنطقی به نظر می‌رسد و نیازمند تحلیل و تامل بسیاری خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمدهای روسیه درگیر اقتصادی جهانی بوده، از این رو انگیزه این کشور از برقراری مذاکره ایران و آمریکا در جهت کاهش منازعات در سطح بین‌المللی و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد جهانی قابل ارزیابی است.

دستغیب با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران اظهار داشت: با توجه به اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه ایران در دوره‌های مختلف، مسئولین و ملت ایران کارنامه سیاسی از آمریکا در ذهن دارند و تا وقتی که دولت مردان این کشور نگاهی از جنس دهه‌های قبل نسبت به کشورمان داشته باشند قطعا در روابط فی ما بین تغییری رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.