تمجید وزیر دفاع آمریکا از نقش مسعود بارزانی در عراق

وزیر دفاع ایالات متحده امروز شنبه ضمن دیدار با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در منامه، نقش «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان در منطقه کردستان و عراق را «تأثیرگذار» توصیف کرد.

تمجید وزیر دفاع آمریکا از نقش مسعود بارزانی در عراق

به گزارش ممتاز نیوز، «مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز شنبه ۲۹ آبان / ۲۰ نوامبر، در حاشیه نشست گفتگوی ۲۰۲۲ منامه با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

لوید آستین، در این دیدار نقش «مسعود بارزانی» رئیس قبلی منطقه کردستان عراق و رهبر فعلی حزب دموکرات کردستان را «تأثیرگذار» خواند و تأکید کرد که جایگاه او در منطقه کردستان و عراق مهم است.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری منطقه کردستان عراق آمده است که وی امروز در منامه با وزیر دفاع آمریکا و همچنین هماهنگ کننده کاخ سفید ملاقات داشته است.

بر اساس این بیانیه، آستین با تاکید بر اینکه منطقه کردستان متحد و شریک مهم ایالات متحده در منطقه است، تصریح کرد: ما مجددا بر ادامه حمایت خود از منطقه کردستان به ویژه نیروهای پیشمرگه در مقابله با داعش تأکید می‌کنیم.

رئیس منطقه کردستان عراق هم از حمایت مستمر آمریکا تقدیر کرد و بر اهمیت حل مشکلات باقی مانده بین اربیل و بغداد و لزوم هماهنگی دو طرف در تامین امنیت مناطق مورد مناقشه تأکید کرد.

در این دیدار همچنین کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگ، گفتگوهای استراتژیک میان عراق و آمریکا و همچنین اهمیت اجرای توافق اربیل و بغداد درباره عادی سازی وضعیت سنجار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.