تمدید جشنواره سیاه و سفید، زشت و زیبا

جام جم آنلاین: دبیر علمی جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» از تمدید این جشنواره تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای شفق، دبیر علمی جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است از احتمال تمدید این جشنواره تا پایان شهریور خبر داد.

وی با بیان قالب ادبی داستانک در این جشنواره، گفت: هنرمندان داستان نویس موظف هستند تا سوژه هایی برای نگارش داستان انتخاب کنند که ویژگی های فکر اولیه آن قابلیت گسترش تنها در ۲۵۰ کلمه را داشته باشد و این یعنی توجه ویژه به آرایه های ادبی برای انتقال بیشتر مفاهیم در کمترین کلمات.

ابوالفضل درخشنده با اشاره به خاص بودن شرکت کنندگان در این جشنواره، افزود: چینش کلمات و استفاده از آرایه های تلمیح، استعاره، تشبیه، کنایه و همچنین توجه نویسنده به ابزار پرداخت تلخیص در این قالب نگارشی، منجر به محدود شدن شرکت کنندگان در این جشنواره تکنیکی می شود و در اصل رقابت در این جشنواره مختص نویسندگان آشنا با اصول داستان نویسی است.

وی ضمن بیان مهندسی معکوس در اخلاق پردازی در حوزه ادبیات داستانی، داستان را زبان مشترک تمامی نسل ها دانست و تصریح کرد: همانگونه که اجداد ما با نقل سینه به سینه قصه ها و حکایت ها سعی در انتقال هنرمندانه ارزش ها به نسل بعد از خود را داشته اند، این جشنواره نیز در صدد است تا فضایل اخلاقی را با زبان هنر به دیگران منتقل کند و در این راستا آثار برگزیده در این جشنواره در قالب مجموعه داستان کوتاه، به صورت کتاب در اختیار تمامی مردم فهیم و اخلاق مدار قرار می گیرد.

مسوول هیات داوران جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» پیرامون شائبه سفارش نویسی در این جشنواره با نگرش به موضوعات اعلامی، اظهارداشت: سفارش نویسی به معنای این است که متولیان جشنواره بگویند که نویسندگان چه بنویسند! در حالی که در این جشنواره و یا موارد مشابه تنها محورهای نگارش اعلام می شود نه محتوای نگارش. در این جشنواره موضوعاتی مطرح شده است تا نویسندگان با توجه به موضوع اعلامی داستان خود را با سلیقه، بینش و عقیده خود بنویسند و این به هیچ عنوان دخالت در محتوا نیست.

جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» طی فراخوانی فعالیت خود را از اول مرداد آغاز کرد.

در این جشنواره شرکت کنندگان باید آثار خود را با موضوعات راستگویی و دروغگویی، غیبت و ذکر خیر، ساده زیستی و تجمل‌گرایی، احترام ـ تکریم و بی احترامی ـ حرمت شکنی، عفو و غضب و صبر و کم‌تحملی تا ۱۵ شهریورماه به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان۲۱ ، فرهنگسرای شفق، واحد روابط عمومی، دبیرخانه جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» ارسال کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.