تمدید زمان ارسال آثار به مسابقه دانش‌آموزی نور تا ۲۵ مرداد

مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش‌آموزی نور که طی آن مشارکت کنندگان در قالب تیم‌های ۲ تا ۳ نفره ایده‌های فناورانه خود را در فیلم ۶۰ ثانیه‌ای ارائه می‌کنند، تا ۲۵ مرداد تمدید شد.

تمدید زمان ارسال آثار به مسابقه دانش‌آموزی نور تا ۲۵ مرداد

به گزارش ممتاز نیوز، حازم فریپور، دبیر مسابقه نور در نشست خبری امروز گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف امید بخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلامی و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویداد مسابقه دانش آموزی نور با رویکرد ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای کرده است.

وی مسابقه دانش آموزی نور را اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بنیاد مصطفی (ص) دانست که به صورت سالانه با گرامیداشت یکی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی برگزار می‌شود و گفت: این مسابقه در ادوار گذشته با مشارکت نزدیک به ۱۷ هزار دانش آموز از ۱۱ کشور مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان، افغانستان و ایران برگزار شده است.

فریپور ادامه داد: در دور اول مسابقه نور ۱۶۰۷ اثر از سوی ۱۰۳۰۰ دانش آموز برگزار شد و این میزان در دور دوم با ۲ هزار اثر از سوی ۵۱۰۰ دانش آموز و در دور سوم با ارائه ۱۷۳۳ اثر از سوی ۵۱۲۳ دانش آموز رسید.

به گفته وی، دور چهارم نیز با ارائه ۷۳۲ اثر از سوی ۲۴۶۹ دانش آموز برگزار شد.

دبیر مسابقه نور، با تاکید بر اینکه پنجمین دوره این مسابقه با گرامیداشت “ابوریحان بیرونی”، دانشمند و ریاضیدان بزرگ جهان اسلام برگزار ‌می‌شود، یادآور شد: این دوره از رقابت‌ها در قالب فیلم‌های علمی ۶۰ ثانیه‌ای با دو محوریت “موضوع عمومی” و “موضوع ویژه” برگزار می‌شود. در موضوع عمومی تمرکز بر آزمایش‌هایی در مبحث “بینایی و خطای بینایی” و در موضوع ویژه تمرکز بر “ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی” است.

فریپور با بیان اینکه تاکنون ۷۷۷ اثر از سوی تیم‌های دانش آموزی از ۲۸ استان کشور و کشورهای آفریقای جنوبی، اردن و فرانسه به این رقابت ارسال شده است، یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ تیر ماه بوده است، ولی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، این زمان تا ۲۵ مرداد ماه تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه به ۱۰۰ تیم برتر در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان و به ۳ تیم برتر بخش ویژه ۲۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد، گفت: نتایج نهایی این مسابقات در شهریورماه اعلام می‌شود.

در این مراسم همچنین دکتر الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دبیر بخش ویژه مسابقه نور با اشاره به جزئیات برگزاری این رقابت، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این رقابت فعالیت دانش آموزی در قالب تیم‌های ۲ تا ۳ نفره است.

وی ادامه داد: در بخش ویژه از تیم‌ها خواسته می‌شود تا یک مفهوم ریاضی را انتخاب کنند و در قالب یک مدل فیزیکی و واقعی ارائه دهند و عمق کاربردپذیری این مفاهیم را نشان دهند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.