تمرین امداد و نجات دریایی هلال احمر در مازندران برگزار می شود

‘حسین درخشان’ عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در برگزاری این تمرین یک روزه که ۱۲ تیرماه جاری برگزار خواهد شد، ۶۰ نفر از اعضای گروههای امداد و نجات دریایی سه استان مازندران، گلستان و گیلان در موضوعات تخصصی شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد:‌ این مانور بمنظور شناخت نیروهای تخصصی امداد و نجات دریایی هلال احمر با چگونگی ارایه کمک‌های اولیه پزشکی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از شناورها به بالگرد امدادی و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات دریایی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن بیش از دو هزار و ‎ ۷۰۰کیلومتر مرز آبی و خطوط ساحلی، تمرین امداد و نجات دریایی بمنظور توان افزایی امدادی و حضور سریع امدادگران و نجات گران هلال احمر در پاسخ به حوادث و سوانح محیط های آبی و دریایی برنامه ریزی شده است.

درخشان ادامه داد: نیروهای امداد و نجات در این تمرین مشترک، نیازهای مردم آسیب دیده از سوانح دریایی، شرایط اضطراری عمومی، پیچیده و درخواست کمک از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبک و تفریحی را تمرین می کنند.

وی توضیح داد: مراتب پنجگانه عملیات امداد و نجات در دریا شامل جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراکز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی، ارایه کمک‌های اولیه پزشکی و انتقال به مراکز درمانی مجهز از سوی نیروهای شرکت کننده در این مانور باجرا در خواهد آمد.

درخشان افزود: شرکت کنندگان در تمرین امداد و نجات دریایی با استفاده از قایق‌های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی‌های حاوی مواد دود زا ، مشعل دستی و راکت‌های منور به اجرای تمرین خواهند پرداخت.

وی گفت: هم زمان با اجرای این تمرین امداد و نجات دریایی ۲۵ قایق نجات آماده این سازمان برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال کشور مستقر می شوند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، در اجرای طرح امداد و نجات دریایی هلال احمر در تابستان جاری گروه های آموزش دیده امداد و نجات دریایی این جمعیت متشکل از دو نفر امدادگر و نجاتگر دریایی و یک نفرسکاندار در سواحل پر تردد دریای خزر حضور خواهند داشت تا به افراد در معرض خطر غرق شدن، خدمات امداد و نجات اضطراری ارایه دهند.

وی همچنین اظهار داشت: هم اکنون پنج مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا و در استان های یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است.

وی به فعالیت های این گروه های امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره کرد و گفت: ۴۵ پایگاه با استفاده از ۵۰ دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر خواهند شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره کرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا کنند.

اجتمام**۷۰۲۹/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۰۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.