تمهیدات جدید برای بیمه ۷ میلیون موتورسیکلت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد کریمی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه موتور سیکلت سواران می توانند با پرداخت مبلغ اندکی بیمه شوند، گفت: داشتن بیمه نامه در کنار رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی می تواند موتورسیکلت را نیز به یک وسیله نقلیه امن مبدل کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اظهار داشت: رسانه ها در کنار امر خطیر اطلاع رسانی، بار سنگین فرهنگ سازی را نیز به دوش می کشند و برای حل معضل ۷ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه باید تمام قد به میدان بیایند.

وی با ابراز تاسف از حوادث متعدد موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه، افزود: این عزیزان باید بدانند که تبعات این سهل انگاری نخست گریبان خودشان را می گیرد و سپس خانواده و جامعه را با مشکلات بسیاری روبرو می کند.

کریمی تاکید کرد: متاسفانه تصادفات مربوط به موتورسیکلت در ایران خیلی چشمگیر است و به همین خاطر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح و برنامه های موثری را در این حوزه در دست اقدام دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران از تردد ۷ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه در کشور خبر داد و افزود: بر اساس ماده ۱۹ بیمه شخص ثالث، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است از تردد موتورسکلت های فاقد بیمه نامه جلوگیری کند که خوشبختانه با تعامل خوبی که بین ما، دستگاه قضایی و پلیس وجود دارد این امر جدی تر گرفته خواهد شد.

وی از بخشش جرایم بیمه ای موتورسیکلت سواران تا سقف ۷۵ درصد خبر داد و افزود: در حال حاضر دارندگان موتور سیکلت می توانند با تمهیداتی که از سوی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه گر صورت گرفته، وسیله نقلیه خود را با هزینه ای ناچیز بیمه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.